این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های ارتباطی، جلد ۲۴، شماره ۹۰، صفحات ۹-۳۰

عنوان فارسی طراحی مدل سیاستگذاری رسانه‌ای اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی مبتنی بر رویکرد همگرایی محتوایی
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با استفاده از روش پژوهش نظریه داده‌بنیاد، مدل سیاستگذاری رسانه‌ای اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی را طراحی کرده است. روش گردآوری داده‌ها، مصاحبه عمیق، روش نمونه‌گیری، گلوله برفی و روش تحلیل داده‌ها، سه مرحله کدگذاری (باز، محوری و انتخابی) بوده است. در این پژوهش با 23 نفر از مدیران و اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و خبرگان در حوزه رسانه مصاحبه شد و در خلال این مصاحبه‌ها، بیش از 1091 کد اولیه، 480 کد ثانویه، 170 کد مفهومی و 33 مقوله به دست آمد که در پنج طبقه دسته‌بندی شدند و اجزای مختلف مدل را تشکیل دادند. اولین جزء از مدل فقدان طراحی سازوکارهای تفکر رقابتی بود که به‌عنوان (شرایط علّی) انتخاب شد، شرایط علّی زمینه‌ساز وقوع دومین جزء مدل یعنی پدیده اصلی یا (لزوم طراحی سازوکارهای مدیریتی) بود، جزء بعدی مدل راهبرد بود. شرایط مداخله‌گر (طراحی سازوکارهای پژوهشی و نظارتی) و زمینه حاکم (طراحی سازوکارهای سیاسی و فرهنگی) نیز از دیگر اجزای این مدل بودند که با تأثیرگذاری بر راهبرد زمینه‌ساز تحقق پدیده اصلی در این مدل محسوب می‌شوند. آخرین جزء یا پیامد مدل نیز از طبقه‌بندی مقولات به دست آمد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Modeling a Media Policy-Making Pattern for The Islamic Radios and Televisions ::union:: Based on Content Convergence Approach
چکیده انگلیسی مقاله This study modeled a media policy-making for the Islamic Radios and Televisions ::union:: using grounded theory method. Data were collected through In-depth interview method and sampling applied using snowball technique, and data analyzed through three stages of coding (open, axial, and selective). The study interviewed 23 managers and members of the Islamic Radios and Televisions ::union:: and experts in the field of media. During the interviews, more than 1091 primary codes, 480 secondary codes, 170 conceptual codes, and 33 categories were obtained which were categorized into five categories and comprised different components of the model. The first component was the lack of making competitive thinking mechanisms that were selected as causal conditions. causal conditions contributed to a layout in which the second component were realized, the main phenomenon (or the need for making management mechanisms). The next component was strategy model. Other components were Intervener conditions (making research and supervisory mechanisms), and existing context (making political and cultural mechanisms) that, by influencing the strategy, was the basis for the realization of the main phenomenon in this model. The last component or the result of the model was derived from the categorization of categories.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله طاهر روشندل اربطانی | roshandel arbatani
دکترای مدیریت رسانه ، استاد دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

سید محمد مقیمی | seyed mohammad
دکترای مدیریت دولتی ، استاد دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

حسن بشیر |
دکترای جامعه شناسی ارتباطات بین الملل، استاد دانشگاه امام صادق ع
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه امام صادق (Imam sadigh university)

محمد حسین ظریفیان یگانه | mohammad hossein zarifian yeganeh
دکترای مدیریت رسانه ، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://cr.iribresearch.ir/article_27174_944ec901aa71a9113dfacb23d9af1525.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-459802.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات