این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۲۴، شماره ۹۰، صفحات ۱۱۷-۱۴۸
عنوان فارسی
پوشش خبری گفتمان اقتصاد مقاومتی در خبرگزاریها و وبسایتهای خبری
چکیده فارسی مقاله
یکی از موانع توسعه مفهومی اقتصاد مقاومتی، برداشتهای اولیه متفاوت در میان لایههای مختلف فرهیختگان ازجمله اصحاب رسانه نسبت به ابعاد اقتصاد مقاومتی است. با توجه به وسعت گستره انتشار و سرعت ارائه اطلاعات در فضای مجازی؛ در این پژوهش، به روش تحلیل محتوا، محتوای منتشر شده در حوزه اقتصاد مقاومتی در خبرگزاریها و سایتهای خبری، مورد مطالعه قرار گرفت. کلیه متون نوشتاری مرتبط با اقتصاد مقاومتی منتشرشده در سال 1394 جامعه آماری پژوهش را تشکیل میدهند. یافتههای پژوهش بیانگر این است؛ که به تناسب زمانی و بسته به موضوعات مطرحشده در جریانهای رسانهای کشور، همسو بودن یا نبودن نهادهای ذیربط با گفتمان اقتصاد مقاومتی در رسانهها برجستهسازی شده است. در حوزه سیاستگذاری و ارائه راهبردهای اجرایی گفتمان اقتصاد مقاومتی، رسانهها محتوای چندانی منتشر نکردهاند. رسانههای مورد بررسی، صرفاً به بیان مفهوم اقتصاد مقاومتی پرداخته و در ارائه راهکار مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در مسائل جاری و روزمره مخاطبان ناتوان بودهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
News Coverage of Resistive Economy Discourse from News Agencies and Websites
چکیده انگلیسی مقاله
One of the obstacles to the conceptual development of Resistive Economy is the primary different perceptions of the dimensions of Resistive Economy among different experts, including media practitioners. Because of the extended scope of dissemination and speed of diffusion of information in cyberspace, the research conducted by content analysis method encompassing disseminated content about Resistive Economy from news agencies and websites.The statistical population were all written texts related to the Resistive Economy published in 2015. The findings show that the studied media highlighted relevant institutions in light of supporting or not supporting Resistive Economy based on time and issues disseminated through media streams. The media issued little content about policy-making and providing operational strategies on Resistive Economy discourse. Also, they merely focused on the concept of Resistive Economy and couldn't provide a solution to audiences based on current and everyday issues.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
احسان پوری |
دکترای مدیریت رسانه ، استادیار واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
زهرا جعفری |
کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی ، علامه طباطبایی
جابر پوریانی |
کارشناس ارشد مدیریت رسانه ، دانشگاه پیام نور
مرتضی چشمه نور | cheshmeh noor
کارشناس مدیریت دولتی ،دانشگاه آزاد اسلامی
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_26822_64f97e7aee7d34b70ceb0c0752cadc77.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1353/article-1353-459806.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات