این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۶، شماره ۴، صفحات ۱۷۱-۱۸۸
عنوان فارسی
تأثیر ارزشهای مصرف بر قصد خرید
چکیده فارسی مقاله
رفتار مصرفکننده موضوعی بحثانگیز و چالشی است که در برگیرندۀ افراد و آنچه خرید میکنند، چرا و چگونگی خرید آنها، بازاریابی و آمیزۀ بازاریابی و بازار است. در این عصر انسان فقط به عنوان عامل مصرف ارزش خلق شده بهوسیله تولیدکنندگان به شمار نمیرود بلکه نقش غیرقابل انکاری در چرخۀ تولید داشته و بهواسطۀ مصرف به دنبال تولید هویت، تصور، معنا، ارزش و تجربه است. بنابراین با توجه به اهمیت موضوع و اینکه تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است، پژوهش حاضر به بررسی تأثیر ارزشهای مصرف بر قصد خریدکاربران اپراتورهای همراه اول و ایرانسل میپردازد. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها، توصیفی از شاخه همبستگی است. در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه استاندارد، دادهها جمعآوری و از طریق آزمونهای آماری تجزیه و تحلیل شد. جامعه آماری این تحقیق مشتریان اپراتورهای تلفن همراه هستند و نمونه آماری، از طریق فرمول تعیین حجم نمونه جامعه نامحدود تعیین شد. نتایج تحلیل دادهها حاکی از آن است که ارزشهای مصرف خدمات ارائه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه بر قصد خرید مشتریان تأثیر دارد. همچنین از میان مؤلفههای ارزشهای مصرف، ارزش کارکردی و ارزش وضعیتی تأثیر معناداری را بر قصد خرید دارند ولی تأثیر ارزش اجتماعی، احساسی و شناختی بر قصد خرید تأیید نشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزشهای مصرف، رفتار مصرفکننده، قصد خرید،
عنوان انگلیسی
Investigating Consumption Values Effect on Purchase Intention
چکیده انگلیسی مقاله
Consumer behavior is a controversial and challenging issue including people, what, why and how they buy, as well as marketing and combination of marketing and market. In contemporary, man is not considered as merely a consumer of the created-value by the producers, but has rather an undeniable role in production cycle and through this seeks to gain identity, imagination, sense, value and experience. Thus, regarding the significance of the topic and the fewer research conducted, present study examined the impact of consumption values on purchase intention. In terms of aim, this study is applied and in terms of data collection procedures it is descriptive using correlation. For collecting data, a standard questionnaire were used and the data was analyzed through statistical. Statistical population and sample size were users of two Iranian mobile operators, HamrahAval and Irancell. Sample Size was determined using indefinite population formula. Results indicated that the consumption value of services provided by the mobile operators affects customers' purchase intention. In addition, among consumption values factors, functional and conditional values have significant effects on purchase intention; however, the impact of social, emotional and epistemic values on purchase intention was not confirmed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
consumption values, Consumer behavior, purchase intention
نویسندگان مقاله
مهدیه منصوری |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
اسداله کردناییج |
دانشیار گروه مدیریت بارزگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
سید حمید خداداد حسینی | seyed hamid khodadad hosseini
دانشیار گروه مدیریت بارزگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://ormr.modares.ac.ir/article_16217_679e578a3ccfa72855fb0ef9102839bd.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-460626.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات