این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
پوست و زیبایی
، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۳۸-۴۵
عنوان فارسی
ارزشیابی درونی: فرایندی برای بهبود کیفیت آموزشی در گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
چکیده فارسی مقاله
هدف: ارزیابی درونی از مؤثرترین فرآیندهای ارزیابی آموزشی میباشد. این ارزیابی بهدلیل درگیرکردن تمام افراد و اجزاء یک گروه آموزشی دارای کارآیی و ضمانت اجرایی بالایی است. بهرهگیری مناسب از نتایج آن منجر به ارتقای کیفیت آموزشی میشود. هدف از این مطالعه بررسی جنبههای مختلف آموزشی، پژوهشی و امکانات گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بود. روش اجرا: عوامل مورد بررسی در این مطالعهی مقطعی شامل اهداف، جایگاه سازمانی، مدیریت و تشـکیلات، هیأت علمی، دانشـجویان، راهبـردهای یادگیـری ـ یاددهی، تجهیزات آموزشی، پایاننامهها و فرصتهای مطالعاتی و عامل دانشآموختگان بودند. پرسشنامههایی طراحی شد و یافتههای گردآوریشده در این مطالعه با استفاده از نسخهی 22 نرمافزار IBM SPSS Statistics (IBM Corp., Armonk, NY, USA) توصیف و تحلیل شد. یافتهها: اکثر عوامل مورد بررسی در وضعیت مطلوبی قرار داشتند. بیشترین میزان مطلوبیت مربوط به راهبردهای یادگیری ـ یاددهی با میانگین 87/5% و کمترین میزان مطلوبیت بهصورت نسبتاً مطلوب مربوط به عامل دانشآموختگان با میانگین 66/7% بود. نتیجهگیری: انجام دورهای ارزیابی درونگروهی، برنامهریزی و اقدام مناسب در سطح گروه و دانشکدهی پزشکی با توجه به نتایج این ارزیابی و افزایش امکانات گروه نهتنها منجر به ارتقای کیفیت آموزشی میگردد، بلکه میتواند امکان دریافت تأییدیهی پذیرش دستیار پوست را فراهم آورد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزیابی درونی، ارزیابی آموزشی، پوست، آموزش پزشکی
عنوان انگلیسی
Internal evaluation: A tool for improving educational quality in the Department of Dermatology of Kermanshah University of Medical Sciences
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Aim: Internal evaluation is one of the most effective educational assessment processes. Due to involvement of all educational department stake-holders, this evaluation has high efficacy and enforcement. Appropriate use of the findings of such evaluations improve educational quality. The aim of this study was to evaluate various aspects of education, research and facilities at the Department of Dermatology, Kermanshah University of Medical Sciences, Iran. Methods: In this cross-sectional study, objectives, organizational status, management and authority, faculty members, students, teaching-learning strategies, educational equipments, theses and sabbaticals, and graduates of the Department of Dermatology, Kermanshah University of Medical Sciences were evaluated. Questionnaires were designed, and obtained data were analyzed by IBM SPSS Statistics (IBM Corp., Armonk, NY, USA) version 22. Results: Most of evaluated components were satisfying. Learning-teaching strategy was the most satisfying factor with an average satisfaction rate of 87.5%, and the graduates issues was the least satisfying factor with an average satisfaction rate of 66.7%. Conclusion: Planning and proceedings at the department and medical school levels according to feedbacks based on the results of this study not only could improve educational quality at the department, but also may help obtaining approval for initiating a dermatology residency program.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین کاووسی | hossein kavoussi
department of dermatology, school of medicine, kermanshah university of medical sciences, kermanshah, iran
گروه پوست، دانشکده ی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (Kermanshah university of medical sciences)
علی ابراهیمی | ali ebrahimi
department of dermatology, school of medicine, kermanshah university of medical sciences, kermanshah, iran
گروه پوست، دانشکده ی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (Kermanshah university of medical sciences)
کیارش امینی | kiarash amini
department of dermatology, school of medicine, kermanshah university of medical sciences, kermanshah, iran
گروه پوست، دانشکده ی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (Kermanshah university of medical sciences)
منصور رضایی | mansour rezaei
school of public health, family health research center of kermanshah university of medical sciences, kermanshah, iran
مرکز تحقیقات سلامت، دانشکده ی بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (Kermanshah university of medical sciences)
ندا امیدی | neda omidi
kermanshah university of medical sciences, kermanshah, iran
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (Kermanshah university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://jdc.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-110&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
1
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات