این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
فرهنگ رضوی
، جلد ۵، شماره ۱۸، صفحات ۶۳-۹۴
عنوان فارسی
واکاوی مؤلفههای تعلیم در تبیین آموزههای وحی در سیره رضوی
چکیده فارسی مقاله
در جامعه دینی توجه به امر تعلیم و آموزش مفاهیم دینی جایگاه محوری دارد چرا که تعلیم و تعلم آیات الهی ابزاری برای رسیدن انسان به سعادت است. ازآنجاکه به اعتقاد شیعه، ائمه اطهار(ع) منزلت ویژهای در تفسیر معارف الهی دارند، این پژوهش در پاسخ به پرسش مهمترین شیوههای تعلیم و تبیین مفاهیم دینی در سیره رضوی، به معرفی دو دسته مؤلفه پرداخته است. مؤلفههای مستقیم که متعلم با قصد قبلی برای یادگیری حاضر میشود؛ روشهایی چون پرسش و پاسخ، مناظره، جدل، خطابه و موعظه و مؤلفههای غیر مستقیم که معلم بدون آن که مستقیم متعلمان را مورد خطاب قرار دهد، این آموزش را بهطور غیر مستقیم انجام میدهد مانند نمایش، مثال، قصه و مقایسه؛ البته نوع استفاده امامرضا(ع) ازاینروشها طبیعتا متناسب با روحیه افراد و شرایط زمانی و مکانی بوده است. این روشها میتواند الگویی برای تدوین سند چگونگی تعلیم وآموزش معارف الهی در میان معلمان ادیان و مذاهب باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
امامرضا(ع)، تفسیر قرآن، روشهای تعلیم، آموزش،
عنوان انگلیسی
Analysis of the training component in explaining the teachings of revelation in Razavi conduct
چکیده انگلیسی مقاله
In the development of the religious community lifestyle and attention to education and training is central to religious concepts because divine revelations teaching and learning as a tool for better, stay better and finally reach happiness. According to Shiite belief, the Imams (AS) has a special status in their interpretation of the Divine teachings, this search in answering questions the most important methods of teaching and religious concepts in Razavi conduct, to introduce two elements. Direct factors that have placed students with an intent to learn, techniques such as questions and answers, debate, controversy, sermons and preaching And indirect components of the teacher without being directly addressed the students, This training is done indirectly gives, such as displays, for example, stories and compare; The use of Imam Reza (AS) of this method fits naturally with the morale and conditions of time and space. These methods can be a model for preparing teachers how to teach education among religions is divine teachings.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عاطفه زرسازان |
استادیار گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه مذاهب اسلامی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مذاهب اسلامی (University of islamic sects)
نشانی اینترنتی
http://www.farhangerazavi.ir/article_51429_c67c70f783b503c8c7cd2e99f6b28f72.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات