این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
تحقیقات اقتصادی
، جلد ۵۲، شماره ۴، صفحات ۸۴۱-۸۵۸
عنوان فارسی
تعیین عوارض ورود به محدوده مرکزی شهر براساس هزینه های اجتماعی(مطالعه موردی شهر اصفهان)
چکیده فارسی مقاله
سیاست قیمتگذاری محدوده بهعنوان یک سیاست مدیریت تقاضا، دارای تجربیات جهانی در زمینه درونی سازی هزینههای بیرونی تراکم ترافیک است. یکی از اصلیترین سئوالات در این سیاست، نحوهی تعیین سطح عوارض میباشد. در این پژوهش با استفاده از مفاهیم هزینههای اجتماعی و نقطه تعادل نمودارهای عرضه و تقاضا تلاش شده یک روش نوین برای تعیین سطح عوارض در این سیاست ارائه شود. در این نقطه تعادل، عوارض دریافتی از خودروهای شخصی که وارد محدوده میشوند با هزینهی نهایی خودروها در شهر برابر است. نمودار تقاضا با استفاده از اطلاعات بهدست آمده از مصاحبه تمایل به پرداخت رانندگان خودروی شخصی با رویکرد رجحان بیانشده ترسیمشده است. نمودار عرضه نیز از محاسبهی هزینههای اجتماعی ترافیک خودروها شامل آلودگی صوتی، آلودگی هوا، شلوغی شبکه، خدمات ترافیکی و تسهیلات با استفاده از نتایج تخصیص ماتریس سفر خودروها به شبکه حملونقل در حالات مختلف حاصل شده است. با محاسبهی نقطه برخورد منحنی تقاضا و منحنی عرضه (هزینهی نهایی)، سطح عوارض برای هر بار ورود به محدودهی مرکزی در شهر اصفهان در ساعت اوج تعیینشده است. در این سطح عوارض، بیش از 75 درصد از استفادهکنندگان از خودروی شخصی از استفاده از خودروی شخصی انصراف میدهند و با وسیلههای دیگر به مرکز شهر سفر میکنند. طبقهبندی JEL: R41
کلیدواژههای فارسی مقاله
عرضه، تقاضا، حمل و نقل، قیمتگذاری محدوده، عوارض، اصفهان،
عنوان انگلیسی
Determination of the Amount of Toll for Entering to the Central Area of City Based on Social Costs (Case Study of Isfahan)
چکیده انگلیسی مقاله
The concepts of social costs and equilibrium between supply and demand curves are used to providing a new method for determining the toll in cordon pricing policy. At this point receiving toll from private cars which enter in cordon is equal to marginal cost of the car. Demand chart obtained by using information from personal interviews with car drivers willing to pay based on stated preference approach. Supply also is calculated according to social costs of traffic also, by using the results of the cars demand matrix assignment to the transportation network. By calculating the intersection point of the demand and the supply curves (marginal cost), toll level for an entering to the central area of Isfahan at peak hours is determined. At this toll level, more than 70 percent of privet car users will refuse using the private car and use other mods to travel to the city center. JEL : R41
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
منصور جوهری فروشانی | johari foroushani
دانشگاه صنعتی اصفهان دانشکده حمل و نقل
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی اصفهان (Isfahan university of technology)
حسین حق شناس |
استادیار دانشکده ی حمل ونقل، دانشگاه صنعتی اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی اصفهان (Isfahan university of technology)
بابک صفاری |
استادیار گروه اقتصاد، دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://jte.ut.ac.ir/article_63662_6253713d39dec01df23ab88287daab40.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/689/article-689-481267.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات