این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
The Journal of Humanities
، جلد ۲۳، شماره ۲، صفحات ۲۹-۴۲
عنوان فارسی
ماندگاری تأثیر آزمون های کوتاه و مستمر بر واژه آموزی دانش آموزان ایرانی
چکیده فارسی مقاله
آزمون های کوتاه و مستمر بهمراه بازخورد در بارهی نقاط قوت و ضعف دانش آموزان ممکن است یادگیری را تسهیل کند. بنا بر این، احتمالاً تأثیر این آزمون ها بر یادگیری زبان انگلیسی در مدارس ایران مهم است. برای پی بردن به اهمیت این آزمون های کوتاه هفتگی، 88 دانش-آموز پایه دوم متوسطه در چهار کلاس، بصورت نمونه موجود، در 2 گروه آزمایشی و گواه انتخاب شدند. این طرح 12 هفته بطول انجامید که در آن از دانش آموزان گروه آزمایشی 10 آزمون کوتاه بعمل آمد؛ اما از دانش آموزان گروه گواه چنین آزمونی بعمل نیامد. این تحقیق در قالب طرح « پیشآزمون- پس آزمون- پس آزمون موخر» با 2 گروه آزمایشی و گواه انجام شد. نتایج تحقیق، با «تحلیل واریانس مدلهای مرکب»، نشان میدهد که تغییرات درون و برون گروهی در گروه آزمایشی بیشتر از گروه گواه است. بنا بر این، میتوان مدعی شد که آزمون های کوتاه و مستمر بر واژه آموزی موثرند و این اثر ماندگار است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Durability of the Effect of the Frequent Quizzes on Iranian High School Students’ Vocabulary Learning
چکیده انگلیسی مقاله
Frequent quizzes followed by feedback on students' strengths and weaknesses may enhance learning. Hence, the possible effect of weekly quizzes on language learning might be of interest in Iranian EFL context, especially in high schools. In order to understand the importance of weekly short quizzes, 88 students from four classes of high school second graders were selected through available sampling to form the experimental and control groups. The treatment went for twelve weeks during which the experimental group received 10 weekly quizzes while the control group did not have any quizzes. The study was carried out through a pretest- posttest- delayed posttest control- experimental intact groups. The results, analysed through Mixed Models ANOVA, revealed that both within and between group's differences were in favour of the experimental group. It is safe to claim that weekly quizzes improve students' performance on vocabulary and the effect of the treatment is durable.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رضا نجاتی |
shahid rajaee teacher training university
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (Shahid rajaee teacher training university)
نشانی اینترنتی
http://eijh.modares.ac.ir/article_16922_c71fe141461cdecd34216936e044f096.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/541/article-541-485585.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات