این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اطلاعات جغرافیایی (سپهر)، جلد ۱۳، شماره ۵۱، صفحات ۵۳-۵۷

عنوان فارسی چالش های صنعت توریسم درایران
چکیده فارسی مقاله براساس آمارهای موجود، صنعت جهانگردی به عنوان دومین منبع درآمد ارزی 49 کشور درحال توسعه دنیا نقش مهمی دراقتصاد این کشورها ایفا می ‏نماید. امروز از صنعت جهانگردی به عنوان یک بازوی قدرتمند جهت افزایش درآمد و فقرزدایی کشورهای درحال توسعه نام برده می ‏شود. اهمیت صنعت جهانگردی تا آنجاست که برای اولین بار در منشور اخیر سازمان ملل که با حضور نمایندگان کشورهای درحال توسعه و توسعه یافته و رؤسای سازمان ملل، سازمان تجارت جهانی و دبیرکل آنکتاد برگزارشد. از کشورهای توسعه یافته خواسته شده است درجهت رشد و ارتقاء این صنعت در جهان به کشورهای جهان سوم کمک کنند و با ایجاد امکانات، تسهیلات و سرمایه‏ گذاری‏ های لازم درجهت فقرزدایی در این کشورها برآیند. حال با توجه به اینکه ایران جزء ده کشور نخست جهان در زمینه جاذبه‏ های توریستی می ‏باشد و این صنعت می‏ تواند جانشین اقتصاد تک محصولی متکی به نفت گردد، لذا توجه به چالش های این صنعت در ایران، راهکارهای بهبود آن بایستی در دستور کار سازمان های دست اندرکار قرارگیرد. امید است مباحث مطرح شده در این مقاله و پیشنهادات و نتیجه‏ گیری های بدست آمده به عنوان راهکاری درجهت توسعه توریسم در کشور باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Challenges Facing Iran's Tourism Industry
چکیده انگلیسی مقاله According to existing statistics, the tourism industry, as the second source of foreign exchange earnings in 49 developing countries, has a major role in the economic development of these countries.Today the tourism industry is referred to as a powerful arm for increasing income and reducing poverty in developing countries. The importance of tourism industry is so significant that for the first time in the recent United Nations Charter, declared at a session held with participation of representatives from developing and developed countries, the chairmen of the United Nations, the World Trade Organization and the Secretary-General of UNCTAD, developed countries have been called upon to help the countries of the Third World participate in the growth and promotion of this industry in the world, and to take part in poverty alleviation in these countries through supplying necessary facilities and investments.Given that Iran is one of the top ten countries in terms of tourist attractions, and this industry can replace the oil-based one-product economy of Iran, solutions to the challenges of this industry in the country and its improvement should be in the agenda of related organizations.It is hoped that the issues discussed in this paper and the suggestions and conclusions obtained act as a strategy for development of tourism in the country.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمود مهدی نژاد |
عضو هیأت علمى دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

محسن سقایی |
دانشجوى دکتراى جغرافیا و برنامه ریزى شهرى


نشانی اینترنتی http://www.sepehr.org/article_28134_2dbcf4ecd4b3199da399c5818c3814a2.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/589/article-589-486123.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات