این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صنعت لاستیک، جلد ۲۱، شماره ۸۵، صفحات ۸۱-۸۵

عنوان فارسی اندازه‌گیری اثربخشی کارکنان
چکیده فارسی مقاله از آن‌جا که یکی از مصادیق ایجاد سود و منفعت در سازمان، افزایش بهره‌وری و بازدهی است، توجه به آن بسیار ضروری‌ست. یکی از حوزه‌های موردبررسی جهت افزایش بهره‌وری، مبحث بهره‌وری در منابع انسانی‌ست. در چارچوب‌های سنتی، به جهت ایجاد بهره‌وری در نیروی انسانی، تنها به این فکر می‌شد که رضایت کارکنان تأمین گردد و اعتقاد به این بود که اگر رضایت کارکنان تأمین شود به‌طور ناخودآگاه بهره‌وری و اثربخشی افزایش پیدا می‌کند. اما در دهه‌ی اخیر مطالعات پژوهشی هی گروپ نشان می‌دهد که برای ایجاد بهره‌وری باید به دو عامل تعلق سازمانی و توانمندسازی کارکنان دقت کرد تا اثربخشی آن‌ها افزایش یابد. با طراحی پرسش‌های مبتنی بر داده‌های به‌دست آمده از شرکت‌های مختلف، مجموعه پرسش‌هایی استخراج خواهد شد که پاسخ به آن‌ها توسط کارکنان سازمان منجر به ایجاد یک ماتریس می‌شود. این ماتریس کارکنان را در چهار دسته‌ی: کارکنان ستاره، توانا، کوشا و مضطرب طبقه‌بندی می‌کند. سپس با تعریف پروژه‌های بهبود در راستای ارتقای بهره‌وری کارکنان، نقص‌های سازمان شناسایی و برطرف می‌گردد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله منابع انسانی، اثربخشی، تعلق سازمانی، توانمندی، هی گروپ،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله پیمان عزتی |
دکترای مهندسی پلیمر، مدیر توسعه و صنعتی سازی شرکت لاستیک بارز کردستان


نشانی اینترنتی http://www.iranrubbermag.ir/article_51263_995451571e4301736ba56458600ae1b7.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/936/article-936-487823.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات