این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت استاندارد و کیفیت، جلد ۶، شماره تابستان، صفحات ۷۰-۸۲

عنوان فارسی رابطه قابلیت‌های بازاریابی و عملکرد شرکت‌های بیمه شهر ایلام باتوجه به نقش میانجی کیفیت خدمات
چکیده فارسی مقاله در طول دهه گذشته مطالعات زیادی اهمیت نقش قابلیت‌‌های بازاریابی در کسب مزیت رقابتی شرکت‌ها را نشان داده‌اند. از طرفی توجه به کیفیت خدمات در سازمان‌‌ها نیز می‌تواند در بهبود عملکرد شرکت و دستیابی به مزیت رقابتی نقش داشته باشد. باتوجه به گسترش شرکت‌های بیمه (دولتی و خصوصی) و شدت رقابت برای جذب و حفظ مشتریان، توجه به قابلیت‌های بازاریابی و ارائه خدمات باکیفیت ضروری به نظر می‌رسد. از این رو مطالعه حاضر به بررسی رابطه بین قابلیت‌‌های بازاریابی و عملکرد در شرکت‌های بیمه شهر ایلام می‌پردازد. همچنین در این رابطه کیفیت خدمات نقش متغیر میانجی را ایفا می‌کند. جامعه آماری پژوهش شامل مشتریان شرکت‌های بیمه مستقر در شهر ایلام است. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. داده‌ها نیز با استفاده از روش تحلیل عامل تأییدی و مدل معادلات ساختاری بر پایه نرم‌افزار لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها نشان داد که قابلیت‌های بازاریابی به‌طور مستقیم بر عملکرد شرکت تأثیرگذار نیست؛ بلکه این تأثیرگذاری به طور غیر مستقیم و از طریق متغیر میانجی کیفیت خدمات صورت می‌گیرد. همچنین کیفیت خدمات بر عملکرد شرکت تأثیر مثبتی دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله قابلیت‌های بازاریابی، عملکرد، کیفیت خدمات، مدیریت برند،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مریم نکویی زاده |
استادیار دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)

عماد گل محمدی |
مدرس دانشگاه علمی کاربردی ایلام، مرکز پارسیان


نشانی اینترنتی http://www.jstandardization.ir/article_51411_1855e33445af5892f4f699ef1de34483.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1063/article-1063-488294.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات