این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش در نظام های آموزشی، جلد ۱۱، شماره ۳۶، صفحات ۱۲۱-۱۴۴

عنوان فارسی شناسایی عوامل علّی مؤثر بر الگوی آموزش‌های مجازی دانشگاهی در ایران
چکیده فارسی مقاله آموزش‌های الکترونیکی می‌تواند نقشی اساسی در آینده نزدیک برای رشد و توسعه کشور داشته باشد. هدف اصلی این پژوهش، شناسایی عوامل علّی مؤثر بر الگوی آموزش‌های مجازی دانشگاهی در ایران و ارائه مدل است. ازاین‌رو، با نخبگان درباره موضوع پژوهش مصاحبه‌ شد. نمونه‌گیری به‌صورت هدفمند و به روش گلوله برفی دنبال شد و درنهایت، 24 مصاحبه کیفی صورت گرفت. یافته‌های پژوهش با روش کدگذاری در سه مرحله باز، محوری و انتخابی تحلیل شد. یافته‌‌‌ها بیانگر 80 نشان مؤثر در الگوی آموزش‌‌های مجازی دانشگاهی در ایران بود. این نشان‌‌ها در 11 مفهوم طبقه‌بندی شد: مسائل سازمانی، مدیریت یکپارچه، مزیت رقابتی، کیفیت هدفمند آموزشی، مدیریت دانش، تکنولوژی، سنجش‌پذیری، سهولت دسترسی، نوآوری و خلاقیت، آینده‌نگری و شایسته‌سالاری. با توجه به یافته‌های پژوهش راهبردهای اجرایی ارائه شده است که راهگشای مدیران آموزش‌های مجازی درباره اجرای موفقیت‌آمیز این نوع آموزش‌‌ها و پیامدهای حاصل از آن است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Identifying Causal Factors Affecting the University Virtual Learning Pattern in Iran
چکیده انگلیسی مقاله E-learning development inIran can play a key role in growth and improvement of the countryinnear future. Main aim of this study was identifying the factors that haveinfluenced E-learning model in Iranian Universities. Present study wasconducted in-depth interviews with experts in the subject area. Snowballsampling method and 22 qualitative interviews were conducted in order to testthe findings of research. The results were analyzed in three ways: open, axialand selective. The findings indicated 80 effective marks in virtual academiceducational model categorized in 11 concept which includes: Organizationalissues, integrated management, competitive advantage, targeted educationalquality, knowledge management, technology, measurement, ease of access,innovation and creativity, Foresight and meritocracy. Finally, executivestrategies have been offered, which could be a key guide for virtual educationand its successful implementation
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حبیب ا رود ساز |


امین رضا کمالیان |


مقصود امیری |


احمد قایم مقامی تبریزی | ghaem maghami tabrizi



نشانی اینترنتی http://www.jiera.ir/article_51088_fb999d0b8779c33db7558e3935013b6d.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-490224.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات