این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۱۱، شماره ۳۶، صفحات ۱۲۱-۱۴۴
عنوان فارسی
شناسایی عوامل علّی مؤثر بر الگوی آموزشهای مجازی دانشگاهی در ایران
چکیده فارسی مقاله
آموزشهای الکترونیکی میتواند نقشی اساسی در آینده نزدیک برای رشد و توسعه کشور داشته باشد. هدف اصلی این پژوهش، شناسایی عوامل علّی مؤثر بر الگوی آموزشهای مجازی دانشگاهی در ایران و ارائه مدل است. ازاینرو، با نخبگان درباره موضوع پژوهش مصاحبه شد. نمونهگیری بهصورت هدفمند و به روش گلوله برفی دنبال شد و درنهایت، 24 مصاحبه کیفی صورت گرفت. یافتههای پژوهش با روش کدگذاری در سه مرحله باز، محوری و انتخابی تحلیل شد. یافتهها بیانگر 80 نشان مؤثر در الگوی آموزشهای مجازی دانشگاهی در ایران بود. این نشانها در 11 مفهوم طبقهبندی شد: مسائل سازمانی، مدیریت یکپارچه، مزیت رقابتی، کیفیت هدفمند آموزشی، مدیریت دانش، تکنولوژی، سنجشپذیری، سهولت دسترسی، نوآوری و خلاقیت، آیندهنگری و شایستهسالاری. با توجه به یافتههای پژوهش راهبردهای اجرایی ارائه شده است که راهگشای مدیران آموزشهای مجازی درباره اجرای موفقیتآمیز این نوع آموزشها و پیامدهای حاصل از آن است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identifying Causal Factors Affecting the University Virtual Learning Pattern in Iran
چکیده انگلیسی مقاله
E-learning development inIran can play a key role in growth and improvement of the countryinnear future. Main aim of this study was identifying the factors that haveinfluenced E-learning model in Iranian Universities. Present study wasconducted in-depth interviews with experts in the subject area. Snowballsampling method and 22 qualitative interviews were conducted in order to testthe findings of research. The results were analyzed in three ways: open, axialand selective. The findings indicated 80 effective marks in virtual academiceducational model categorized in 11 concept which includes: Organizationalissues, integrated management, competitive advantage, targeted educationalquality, knowledge management, technology, measurement, ease of access,innovation and creativity, Foresight and meritocracy. Finally, executivestrategies have been offered, which could be a key guide for virtual educationand its successful implementation
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حبیب ا رود ساز |
امین رضا کمالیان |
مقصود امیری |
احمد قایم مقامی تبریزی | ghaem maghami tabrizi
نشانی اینترنتی
http://www.jiera.ir/article_51088_fb999d0b8779c33db7558e3935013b6d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-490224.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات