این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۱۱، شماره ۳۶، صفحات ۲۳۱-۲۶۰
عنوان فارسی
طراحی مدل تصویرسازی سازمانی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی با رویکرد ساختاری ـ تفسیری
چکیده فارسی مقاله
تصویرسازی موضوع جدیدی است که توجه بسیاری از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی را به خود جلب کرده است؛ بهطوریکه افزایش رقابت میان دانشگاهها بر سر جذب دانشجو آنها را وادار کرده تا از ویژگیهای منحصربهفرد برای خودشان تصویر مطلوبی ایجاد کنند. این مقاله با هدف طراحی مدل تصویرسازی سازمانی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی با رویکرد ساختاری – تفسیری در دانشگاه علامه طباطبائی تهیه شده است. روش پژوهش روش مدلسازی ساختاری – تفسیری است. روش گردآوری دادهها پرسشنامه ماتریس خودتعاملی بوده و نمونهگیری به روش تصادفی ساده انجام شده است. در مرحله نخست محقق با استفاده از روش تحلیل مضمونی به شبکه مضامین تصویرسازی سازمانی دانشگاه دست یافت و در مرحله دوم با بهرهگیری از روش ISM و تحلیل MICMAC روابط میان مضامین را که شامل فعالیتهای آموزشی، خلاقیت و نوآوری، عوامل محیطی، هویت، ارتباطات، فعالیتهای پژوهشی، جوّ سازمانی، امکانات و خدمات، فناوری، شهرت، محیط فیزیکی و سرمایه انسانی است، یافته و آنها را سطحبندی کرده و درنهایت مدل نهایی تحقیق ترسیم شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تصویر سازمانی، تصویر دانشگاه، ساختاری ـ تفسیری،
عنوان انگلیسی
Designing the Organizational Image Formation Model of Universities and Higher Education Institutes: A Structural-İnterpretative Approach (Case study of Allameh Tabataba'i University)
چکیده انگلیسی مقاله
Imaging is a new topic that has attracted the attention of many universities and institutions of higher education.Increased competition among universities over student recruitment has forced them to create a good image of their unique characteristics. This research was conducted with the aim of designing the organizational imaging model of universities and institutions of higher education with a structural-interpretation approach at Allameh Tabataba'i University.The research method was structural-interpretive modelingand self-efficacy matrix questionnaire was used with simple random sampling. In the first stage, the researcher used the method of analyzing the subject matter of the organization's corporate imaging through the method of analyzing the network. In the second phase by using the ISM method and the MICMAC analysis, the relations between the themes including educational activities, creativity and innovation, environmental factors, identity Finding and leveling the communications, research activities, organizational climate, facilities and services, technology, reputation, physical environment and human capital were found and leveled. Ultimately the final model of the research was drawn.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید محمود هاشمی | seyed mahmoud
سید علی اکبر افجه ای | seyed ali akbar
حامد دهقانان |
وحید خاشعی |
نشانی اینترنتی
http://www.jiera.ir/article_51092_386ab578740580407814b8df278d15b2.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-490226.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات