این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش در نظام های آموزشی، جلد ۱۱، شماره ۳۶، صفحات ۲۶۱-۲۸۳

عنوان فارسی پیشبینی رفتارهای تخریبی فرزندان از طریق بافت و کارکرد خانواده با میانجیگری نظمجویی شناختی هیجان و نظریه ذهن
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر یافتن رابطه علَی بافت و کارکرد خانواده با رفتارهای تخریبی با میانجیگرینظمجویی شناختی هیجان و نظریه ذهن است. جامعه آماری دانشآموزان پسر مقطع متوسطه شهر اهوازبودند. نمونهای 934 نفری بهصورت تصادفی چندمرحلهای انتخاب شد. ابزار پژوهش مقیاس رفتارهای،) تخریبی نبوی و همکاران ) 1931 (، فرم کوتاه تنظیم شناختی هیجان گارنفسکی و همکاران ) 1111مقیاس نظریه ذهن استیلمن نسخۀ قمرانی و همکاران ) 1931 (، مقیاس عملکرد عاطفی خانوادۀ مدارسکشور ) 1931 ( بود. تحلیل دادهها با روش مدل ساختاری و آزمون بوت استراپ برای بررسی نقشمیانجیگری متغیرها در نرمافزار آموس انجام شد. بررسی شاخصهای برازش مدل نشان داد مدلاصلاحشده از برازش مطلوبی برخوردار است. همچنین، نتایج بوت استراپ نقش میانجیگرانۀ عملکردنظریه ذهن و تنظیم شناختی هیجان در ارتباط بین بافت و عملکرد خانواده با رفتارهای تخریبی را تأییدکرد. بر اساس نتایج بهدستآمده از معنیداری نقش میانجیگرانۀ نظریه ذهن و نظمجویی شناختیهیجان میتوان گفت مداخله روی آموزش نظریه ذهن و نظمجویی شناختی هیجان میتواند رویکاهش رفتارهای تخریبی مدنظر قرار گیرد
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رفتار تخریبی، نظمجویی شناختی هیجان، نظریه ذهن،

عنوان انگلیسی raftar
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی دره کردی |


ناصر بهروزی |


غلامحسین مکتبی |


کیومرث بشلیده |



نشانی اینترنتی http://www.jiera.ir/article_51731_4e0328c85674433d0d6feea29a054465.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-490228.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات