این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، جلد ۱۷، شماره ۶، صفحات ۶۹-۸۹

عنوان فارسی نقدی بر کتاب « انگلیسی برای دانشجویان رشته آموزش‌وپرورش تطبیقی: آموزش‌وپرورش ابتدایی و آموزش‌وپرورش پیش‌دبستان»
چکیده فارسی مقاله آموزش‌وپرورش تطبیقی نظام تحقیقی است که ما را به‌منظور دستیابی به شناخت جدید درزمینه های  نظری و عملی از طریق مقایسه دو یا چند نظام تربیتی در کشورها و مناطق مختلف و یا ادوار تاریخی متفاوت یاری می‌دهد. مراد از تطبیق بررسی و تحلیل مشابهت‌ها و تفاوت‌های موجود بین سیستمهای مختلف تربیتی درزمینه های سازمانی، تشکیلاتی، شیوه‌های مدیریت ، برنامه‌ها و روش‌های تربیتی و همچنین ارزشیابی‌های آموزشی در مراحل مختلف تعلیم و تربیت  است. ازنظر مفهوم کلی این علم  کلیه وجوه، ابعاد و مسائل نظام‌های آموزش‌وپرورش  را باهم مقایسه می‌کند، در اغلب دانشگاه‌های دنیا ازجمله دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی جزء مواد درسی و تحقیقاتی سطوح فوق‌لیسانس و دکتراست. در مورد هدف‌های آموزش‌وپرورش تطبیقی نظرات مختلفی وجود دارد، ولی هدف اصلی آن، توجه ملت‌ها و دولت‌ها به چگونگی جریان تعلیم و تربیت و روش‌هایی است پیش‌گرفته شده ‌و نتایج حاصل از اقدامات آن‌ها است. نقد کتاب «انگلیسی برای دانشجویان رشته آموزش‌وپرورش تطبیقی: آموزش‌وپرورش ابتدایی و آموزش‌وپرورش پیش‌دبستان» نشان داد که اثر حاضر علاوه بر علمی بودن، از ویژگی‌های درسی و آموزشی لازم تا حد زیادی برخوردار هست، البته معدود کاستی‌هایی در این کتاب وجود دارد ، در این مقاله پیشنهاد‌هایی نیز برای ارتقاء کیفی اثر ارائه گردیده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Critical Review of the Book “English for the Students of Comparative Education: primary and preschool Education”
چکیده انگلیسی مقاله Comparative Education is a research system, which helps the researcher to recognize the theoretical and practical background of two or more educational systems in different countries or regions. The aim this kind of comparison is to analyze the similarities and differences between different educational systems in terms of organizational, structural, Educational management, evaluation of training programs, and educational methods at different stages of education. Based on general concept, comparative education compares all issues with regard to education in countries, and considered as a course in MA and doctoral degree in European and American universities. There are different views towards the aims of comparative education. Borrowing other countries education model is not without problem, however paying attention to educational experiences of other countries can be beneficial in terms of choosing the best solution with regard to their own social characteristics. This book entitled "English for the Students of Comparative Education: Primary and Preschool Education" is not only an academic book, but also an educational textbook which includes the characteristics of teaching and learning concepts. Along with several positive points in this book, there are a few shortcomings pointed out and some suggestions are provided to improve the textbook, as well.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ویدا رحیمی نژاد |
استادیار زبان و ادبیات انگلیسی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی،


نشانی اینترنتی http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_2779_5fa156f8126a7835eb389fec4f16bb40.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-490444.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات