این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی، جلد ۱۷، شماره ۶، صفحات ۱۱۷-۱۴۵

عنوان فارسی ارزشیابی کیفیت دروندادهای رشته مدیریت آموزشی در دوره‌ کارشناسی ارشد
چکیده فارسی مقاله هدف مقاله ارزشیابی کیفیت درون دادهای رشته مدیریت آموزشی دوره کارشناسی ارشد بود. این پژوهش به لحاظ روش، از نوع پیمایشی است. جامعه آماری را کلیه اعضاء هیأت علمی، مدیران گروه‌های آموزشی و دانشجویان ورودی سال تحصیلی 1393- 1392 (ترم سوم و چهارم) دانشگاه‌های دولتی شهر تهران تشکیل داد. ابزار تحقیق مصاحبه نیمه ساختاریافته و  پرسشنامه محقق ساخته بود؛ که روایی صوری آن توسط متخصصین تأیید شد و پایایی آن از آزمون آلفای کرونباخ سنجیده شده که ضریب 94/. بود. برای تحلیل داده‌ها از آزمون‌ خی دو و استاندارد قضاوت استفاده شد. نتایج نشان داد کیفیت عوامل ویژگی‌های مدیران گروه‌ها، عملکرد مدیران گروه‌ها از دیدگاه اعضاء هیأت علمی و ویژگی‌های اعضاء هیأت علمی در سطح مطلوب و کیفیت عوامل ویژگی‌های دانشجویان، در سطح نسبتاً مطلوب، انگیزش دانشجویان در حد کم است و همچنین نتایج بیانگر، عدم تناسب امکانات و تجهیزات آموزشی-پژوهشی با نیازهای هیأت علمی و دانشجویان، عدم تناسب اهداف و سیاست‌ها و تناسب کم یا متوسط محتوای برنامه درسی با نیازهای دانشجویان و جامعه است. با توجه به نتایج پژوهش پیشنهادهایی ازجمله تغییر در محتوای برنامه درسی کارشناسی ارشد بر اساس سیاست­های این رشته و پرهیز از تکرار دروس و مباحث مطرح‌شده در دوره کارشناسی ارشد مطرح کرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Evaluating the quality of the inputs of Educational Administration in master degree
چکیده انگلیسی مقاله Improvement and development of educational systems and programs to meet the challenges ahead of the main objectives and policies of the authorities of higher education has been.The purpose of this study was to evaluate the quality of inputs of Educational Administration field in master degree. The research method in use is survey research and in purpose it belongs to the applied researches. The statistical population consists of the whole body of the faculty, heads of departments and the incoming students of the academic year 2013-2014 (the third and fourth semester students) of state universities in Tehran. The research tool was researcher-made questionnaire whose validity was determined by experts and reliability by Cronbach's alpha test for which the coefficient of 0/94 was obtained that shows it was in an acceptable level. To analyze the data the chi-square test and standard of judgment were applied. The results showed that the overall quality of such factors as: the characteristics of heads of departments, their performance from the perspective of the faculty members and also the characteristics of the faculty members is in a favorable level, also the quality of the following factors is in a fairly appropriate level: the characteristics of the students, educational facilities, goals and policies and curriculum content. students  theoretical knowledge, the formation of classes and students improve their English, a change in the content of the curriculum and avoiding repeating graduate courses and undergraduate cited in discussions of issues on the ballot. The results of the study could be used to further the goals of the field of educational management and proposals to address the weakness inputs including motivating teamwork to students in this field by the company the proposals of the formation of Nmvdn practical workshops theory the used students training and the establishment strengthening English language students master the curriculum content and to avoid repetition of issues on the ballot in undergraduate courses and topics raised.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله بیژن عبدالهی |
دانشیار گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)

مریم عینی |
کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)

یاسین سعیدی |
کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمی تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)


نشانی اینترنتی http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_2781_098afa97f4bf5bdbdccf10a850a89107.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1466/article-1466-490446.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات