این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نامه آموزش عالی، جلد ۱۰، شماره ۳۹، صفحات ۳۵-۶۱

عنوان فارسی بررسی دیدگاه اعضای هیئت علمی و مدیران گروه‌ها در مورد راه‌اندازی رشته‌های علوم انسانی و چگونگی پذیرش دانشجو در پردیس‌های دانشگاهی (مطالعه موردی دانشگاه اصفهان)
چکیده فارسی مقاله چکیده:‌ هدف از انجام این پژوهش، بررسی به امکان راه­اندازی رشته­های علوم انسانی و چگونگی پذیرش دانشجو در پردیس دانشگاه اصفهان بود. نوع پژوهش کیفی بود که با استفاده از روش زمینه‌یابی اجرا شد. جامعه آماری پژوهش، مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی علوم انسانی دانشگاه اصفهان بودند. بر این اساس، از بین جامعه آماری، 20 نفر (10 نفر مدیر گروه و 10 نفر عضو هیئت علمی)، با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده، مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. مصاحبه به صورت حضوری و طی مدت 30 تا 40 دقیقه انجام گرفت. اطلاعات گرداوری شده ابتدا دسته‌بندی و سپس به شیوه مقوله‌بندی، تجزیه و تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان داد که دیدگاه افراد به راه‌اندازی پردیس‌های دانشگاهی با هم متفاوت بوده و نظرات مخالف و موافق به این موضوع دارند. در مورد چگونگی پذیرش دانشجو در پردیس دانشگاه، بیشتر موافق با آزمون داخلی و شیوه غیرمتمرکز بودند. در خصوص چگونگی گذراندن دوره، شیوه آموزشی- پژوهشی را بر دیگر شیوه‌ها اولویت دادند و مهم‌ترین هدف در مقطع تحصیلات تکمیلی را پژوهش و گذراندن پایان‌نامه دانستند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Departments about Setting up Different Disciplines of Humanities and Manner of Admission in Academic Campuses; the Case of University of Isfahan
چکیده انگلیسی مقاله Abstract: This study aimed at achieving the possibility of setting up diverse disciplines of humanities and manner of admission in University of Isfahan. This qualitative research was conducted using survey method. The statistical population was composed of Heads of Departments and Faculty Members in Faculty of Humanities in University of Isfahan. Accordingly, 20 subjects (10 Heads of Departments and 10 Faculty Members) were selected as statistical sample based on purposeful sampling method. The semi-structured interviews were considered the research tools in this study. The interviews were conducted in-person within 30 to 40 minutes. Next, the data were categorized and then analyzed. The research results showed that there were diverse (positive and negative) viewpoints towards setting up academic campuses. Regarding the notion of student admission process in campuses, most of subjects believed that it should be done through a decentralized method using a domestic test. Regarding the mechanism for passing the courses, the majority of respondents preferred education-research method over other methods. Finally, the respondents argued that doing research and passing the thesis were their main objectives in graduate studies.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله لیلا حشمتی فر |
دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

محمدجواد لیاقت دار | mohammad javad
استاد گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

مرتضی حاج حسینی |
استاد گروه فلسفه، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)


نشانی اینترنتی http://journal.sanjesh.org/article_28263_eabe1c469e7c559bf9c71fe6634ba7b3.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-492647.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات