این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱۰، شماره ۳۹، صفحات ۶۳-۸۸
عنوان فارسی
تبیین جایگاه شخصیت برند دانشگاه بر ترجیحات دانشجویان (مطالعه موردی: دانشگاه مازندران)
چکیده فارسی مقاله
چکیده: امروزه دانشگاهها با مسائل و مشکلات متعددی بهویژه در حوزه مشکلات مالی روبرو هستند که توجه به شخصیت برند میتواند در حل آن مؤثر باشد. در این راستا پژوهش حاضر با هدف تبیین جایگاه شخصیت برند دانشگاه بر ترجیحات دانشجویان انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل همه دانشجویان دکتری دانشکده علوم و اجتماعی دانشگاه مازندران به تعداد 307 نفر است که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان (1970) نمونه آماری این پژوهش (170 نفر) با روش نمونهگیری طبقهای تصادفی انتخاب شد. روش پژوهش از حیث ماهیت از نوع پژوهشهای کمی و از نظر هدف از نوع تحقیقات بنیادی به شمار میرود. روش پژوهش نیز از نوع توصیفی- همبستگی است. نتایج پژوهش نشان داد که از بین 6 مؤلفه (اعتبار، جذبه، صداقت، زنده بودن، وجدان و جهانشمولی)، شخصیت برند، تنها دو مؤلفه زنده بودن و جذبه سهمی در پیشبینی ترجیحات دانشجویان برای انتخاب دانشگاه مازندران داشتهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Explaining the Position of University Brand Personality on Students’ Preferences (Case Study: University of Mazandaran)
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract: Today, universities are faced with a multitude of problems, especially in the field of financial domains. As such, it seems that paying due attention to brand personality can be effective in solving the forenamed problems. In this regard, the present study aimed at explaining the position of the university brand personality in regard to students' preferences. The statistical population of this study was composed of all PhD students in Faculty of Humanities and Social Sciences of University of Mazandaran (N=307). Having used Krejcie & Morgan Table (1970), it was attempted to determine the statistical sample of 170 students through stratified random sampling method. Given the purpose and nature of study, this research was classified as quantitative and fundamental research types. The research method was descriptive-correlational. The results of the study showed that among the six research components of brand personality (credibility, charisma, honesty, viability, conscience and universality), only two components of viability and charisma could play a role in predicting students' preferences for choosing the University of Mazandaran
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مجتبی تجری |
دانشجوی دکتری آموزش عالی دانشگاه مازندران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
سمیه صاحبی |
کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_28264_e3f5504d2a4592d3ce4beadf3cce8d41.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-492648.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات