این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱۰، شماره ۳۹، صفحات ۱۵۹-۱۸۴
عنوان فارسی
بررسی وضعیت ابعاد هویت ملی و دینی دانشجویان (مورد مطالعه: دانشگاه کاشان)
چکیده فارسی مقاله
چکیده: هدف تحقیق حاضر، بررسی وضعیت ابعاد هویت ملی و دینی دانشجویان دانشگاه کاشان و نوع تحقیق، توصیفی-پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش، شامل همه دانشجویان دانشگاه کاشان در سال تحصیلی 95-1394 به تعداد 7132 نفر بود که با استفاده از فرمول کوکران و با نمونهگیری تصادفی طبقهای، 364 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محققساخته در طیف پنجدرجهای لیکرت استفاده شد. روایی محتوایی و سازه پرسشنامه مورد تأیید قرار گرفت. پایایی پرسشنامه با ضریب آلفای کرونباخ برای هویت ملی 73/0 و هویت دینی 78/0 برآورد شد. دادهها به صورت توصیفی و استنباطی با استفاده از نرمافزارهای آماری تحلیل شد. یافتهها نشان داد که میانگین هر یک از مؤلفههای هویت ملی و دینی بالاتر از حد متوسط است. بین هویت ملی و دینی دانشجویان، رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد. همچنین بین هویت ملی و دینی دانشجویان برحسب جنسیت و مقطع تحصیلی تفاوت معنیداری وجود ندارد اما این تفاوت برحسب رشته تحصیلی، معنیدار است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigating the Dimensions of Students’ Religious and National Identity (the Case of University of Kashan
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract: The aim of this descriptive survey research was to examine the status of dimensions of students' religious and national identity at University of Kashan. The statistical population was composed of all students of University of Kashan in the academic year 2015-2016 (N=7132). Having used Cochran Formula and stratified random sampling method, 364 students were chosen as research sample. Then, the researcher-made questionnaires were used to gather the required information based on the five-point Likert scale. The content and construct validity of questionnaires were confirmed. Next, the questionnaires' reliability was estimated through Cronbach Alpha coefficient as 0.73 and 0.78 for national identity and religious identity, respectively. Data were analyzed as descriptive and inferential through statistical software. Findings showed that the means of national identity and religious identity were higher than the average level. Besides, it was found that there was a significant and positive relationship between students' religious identity and national identity. Also, there was no significant difference between students' religious identity and national identity in terms of gender and academic degree. However, the latter difference was significant in terms of academic field.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد امینی |
عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کاشان (Kashan university)
حمید رحیمی |
عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کاشان (Kashan university)
حمید نعمت الهی |
کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه کاشان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کاشان (Kashan university)
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_28268_c1d4a85e0ee03d20808abbd27d1e3a51.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-492652.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات