این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
اصول بهداشت روانی
، جلد ۱۹، شماره ۳-ویژهنامه سومین کنفرانس بینالمللی نوآوری اخیر در روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری، صفحات ۶۶-۷۵
عنوان فارسی
تاثیر آموزش خودمتمایزسازی بر میزان رضایت زناشویی در بین دانشجویان زن متاهل
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر آموزش خودمتمایزسازی بر میزان رضایت زناشویی دانشجویان زن متاهل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایذه بود. روشکار: تعداد آزمودنیهای این پژوهش شامل 50 نفر بود که به صورت تصادفی ساده انتخاب و در دو گروه آزمون (25 نفر) و شاهد (25 نفر) جایگزین شدند. ابزار اندازه گیری رضایت زناشویی انریچ (1989) بود. در ابتدا از هر دو گروه پیشآزمون گرفته شد و سپس گروه آزمون به مدت 8 جلسه در برنامه آموزش خودمتمایزسازی شرکت کرد. دادهها با آزمون تحلیل کوواریانس و نرمافزار SPSS تحلیل گردیدند. یافتهها: نتایج نشان داد که آموزش خودمتمایزسازی بر میزان رضایت زناشویی زنان متاهل تاثیر دارد (01/0 P≤و26/30= F ) نتیجهگیری: به نظر میرسد آموزش خودمتمایزسازی میتواند میزان رضایت زناشویی زنان را افزایش دهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تاهل، خودمتمایزسازی، دانشجویان، رضایت زناشویی،
عنوان انگلیسی
The effect of self-differentiation training on the level of marital satisfaction among married female students
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: The present study aimed to investigate the effect of self-differentiation training on the level of marital satisfaction among married female students in Izeh branch, Azad Islamic University. Materials and Methods: The sample size of this research consisted of 50 participants who were selected using simple random sampling method and were assigned into the experimental group (n=25) and control group (n=25). Measuring tool was Enrich Marital Satisfaction Scale (1989). The experimental group attended in self-differentiation training program for 8 sessions. The results analyzed by covariance test and SPSS software. Results:The results indicated that Self-differentiation training influences the level of marital satisfaction in married women (F=30.26, P≤0.01). Conclusion: It seems that self-differentiation training can improve marital satisfaction among female students.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
کبری امامی ریزی | kobra emami rizi
faculty member, department of psychology, izeh branch, islamic azad university, izeh, khuzestan, iran
استادیار گروه علوم تربیتی، واحد ایذه، دانشگاه آزاد اسلامی، ایذه، خوزستان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی ایذه (Islamic azad university of izeh)
لیلا برون | leila borun
faculty member, department of psychology, izeh branch, islamic azad university, izeh, khuzestan, iran
عضو هیات علمی گروه روان شناسی، واحد ایذه، دانشگاه آزاد اسلامی، ایذه، خوزستان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی ایذه (Islamic azad university of izeh)
نشانی اینترنتی
http://jfmh.mums.ac.ir/article_8638.html
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
مقاله پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات