این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
اصول بهداشت روانی
، جلد ۱۹، شماره ۳-ویژهنامه سومین کنفرانس بینالمللی نوآوری اخیر در روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری، صفحات ۱۳۳-۱۳۸
عنوان فارسی
اثربخشی بازیدرمانی شناختی-رفتاری بر انعطافپذیری کودکان پرخاشگر
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: بازیدرمانی شناختی-رفتاری، با تلفیق روشهای مختلف بازیدرمانی با مدل شناختی – رفتاری به دنبال افزایش رفتارهای مطلوب و کاهش رفتارهای آسیبرسان در کودکان است. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی بازیدرمانی شناختی – رفتاری بر انعطافپذیری کودکان پرخاشگر است. روشکار: تعداد 20 کودک پرخاشگر 9-6 ساله شهر تهران بر اساس پرسشنامه علایم مرضی کودکان (CSI-4) انتخاب و به دو گروه آزمون و شاهد تقسیم شدند. ابزار پژوهش، فرم رایانهای آزمون ویسکانسین بود که در مراحل پیشآزمون و پسآزمون، پس از دریافت 10 جلسه درمانی برای گروه آزمون در هر دو گروه اجرا شد. یافتهها: بازیدرمانی شناختی- رفتاری گروهی تاثیر معنیداری در کاهش پاسخهای نادرست و خطای درجاماندگی و افزایش پاسخهای درست دارد. نتیجهگیری: بازیدرمانی گروهی شناختی-رفتاری سبب افزایش انعطافپذیری در کودکان پرخاشگر میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
انعطافپذیری شناختی، بازیدرمانی شناختی-رفتاری، پرخاشگری،
عنوان انگلیسی
The effectiveness of cognitive-behavioral play therapy on flexibility in aggressive children
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Cognitive-behavioral play therapy is combination of various play therapy techniques with cognitive-behavioral model to increase desirable behaviors and reduce harmful behaviors in children. The objective of the present research is studying the effectiveness of cognitive-behavioral play therapy on flexibility in aggressive children. Materials and Methods: In this research, 20 aggressive children aged 6-9 years of Tehran were selected based on CSI-4 inventory and divided to test and control groups. Tool of research was computer form of Wisconsin test that was executed in both groups after receiving 10 therapy sessions for test group in pre-test and post-test steps. Results:The results show that cognitive-behavioral group play therapy has significant effect on decreasing wrong responses and stopping mistakes and increasing correct responses. Conclusion: It seems that cognitive-behavioral group play therapy increases flexibility in aggressive children.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رقیه بادامیان | roghayeh badamian
ma in educational management, islamic azad university, roodehen branch, roodehen, iran
کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، رودهن، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی رودهن (Islamic azad university of roodehen)
ندا ابراهیمی مقدم | neda ebrahimi moghaddam
ph.d. student in educational management, tehran university, tehran, iran
دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jfmh.mums.ac.ir/article_9020.html
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
مقاله پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات