این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرهنگ ایلام، جلد ۱۴، شماره ۴۰ و ۴۱، صفحات ۱۷۴-۱۸۹

عنوان فارسی بررسی تجربی رابطه ی ابعاد سرمایه ی اجتماعی و هویت اجتماعی (مورد مطالعه: دانش آموزان پسر مقطع پیش دانشگاهی شهر ایلام)
چکیده فارسی مقاله بررسی تجربی رابطه ی ابعاد سرمایه ی اجتماعی و هویت اجتماعی[1]  (مورد مطالعه: دانش آموزان پسر مقطع پیش دانشگاهی شهر ایلام)  (1389-1390)                                                                                                                                                          علی صیدی٭   چکیده مقاله ی حاضر با هدف " بررسی رابطه ی ابعاد سرمایه ی اجتماعی و هویت اجتماعی دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی شهر ایلام در سال  تحصیلی1389-1390" انجام شده است.جامعه ی آماری این تحقیق دانش آموزان پسر مقطع پیش دانشگاهی شهر ایلام  به تعداد 582 نفر بوده اند؛ حجم نمونه ی مورد بررسی، 231نفر، روش مورد استفاده، پیمایشی و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ی محقق ساخته بود. آزمون فرضیه های تحقیق بر اساس ضریب همبستگی اسپیرمن نشان داد که بین متغیر های مستقل تحقیق( مشارکت اجتماعی و اعتماد اجتماعی) و هویت اجتماعی دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی شهر ایلام رابطه ی معناداری وجود دارد. نتایج آزمون رگرسیون چند متغیره نشان می‌دهد که متغیر مشارکت اجتماعی تأثیر بیشتری،(59/0=Beta) و متغیر دیگر تحقیق(اعتماد اجتماعی) تأثیر کمتری در تغییرات هویت اجتماعی دانش آموزان دارد(17/0=Beta).  واژگان کلیدی: هویت اجتماعی، سرمایه ی اجتماعی، اعتماد اجتماعی، مشارکت اجتماعی، دانش آموزان شهر ایلام ٭  مربی گروه علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور استان ایلام          
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Empirical Study of the Relationship between Social Capital and Social Identity (Case study: boy pre-university students of Ilam city)
چکیده انگلیسی مقاله Empirical Study of the Relationship between Social Capital and Social Identity  (Case study: boy pre-university students of Ilam city) ( 2010- 2011) Ali Seidi  ٭ The present study has been conducted in order to study the relationship between social capital dimensions with social identity of pre-university students of Ilam city in the schooling year of 2010-2011. Statistical population included all boy students in Ilam pre-university schools who were 582 students. The sample consisted of 231 students, the research method was of survey type and data collection was done by using researcher made questionnaire. According to spearman's correlation coefficient, research hypotheses showed that there is significant correlation between the independent variables (social participation and social trust) with social identity of pre- university student in Ilam city. Results of multi - variants regression test indicated that social participation's variable has more effects on social identity changes in students (beta = 0.59). The other variable in this research (social trust) has little effect on social identity changes in students (beta = 0.17).   Key words: social identity, social capital, social trust, social participation, pre-university students of Ilam ٭ M.A. of sociology and Instructor of social sciences department of Ilam Payame Noor  University  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی صیدی |
مدرس


نشانی اینترنتی http://www.farhangeilam.ir/article_5082_892bfef4a19e68a065709544aa45e03f.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1002/article-1002-497681.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات