این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت سازمان های دولتی، جلد ۵، شماره ۴ (پیاپی ۲۰)، صفحات ۴۹-۶۶

عنوان فارسی مدل ساختاری تفسیری شایستگی های عاطفی اجتماعی در ارتباطات سازمانی
چکیده فارسی مقاله هدف این پژوهش بررسی شایستگی­های عاطفی اجتماعی در ارتباطات سازمانی، شناسایی ابعاد مهم آن و تعیین نحوه تعامل بین آنها است. پژوهش حاضر کاربردی و توسعه­ای بوده و شامل دو بخش کمی و کیفی با استفاده از روش مدل­سازی ساختاری تفسیری است. جامعه آماری پژوهش تمامی خبرگان دانشگاهی کشور درزمینه ارتباطات سازمانی هستند؛ که 15 نفر از آنها به روش نمونه­گیری گلوله­برفی به­عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده­ها یک جدول ماتریسی محقق ساخته می­باشد که براساس مقایسه­های زوجی ما بین مؤلفه­های پژوهش به صورت یک ماتریس مربعی طراحی شده است. نتایج پژوهش موجب شناسایی 11 بعد از ابعاد مهم شایستگی­ عاطفی اجتماعی شد. همچنین نتایج نشان داد دانش عاطفی اجتماعی، خودآگاهی، خودمدیریتی، و خودانگیزشی به دیگر ابعاد قدرت تأثیرگذاری بیشتری بر شایستگی­ عاطفی اجتماعی داشتند. براساس نتایج این پژوهش می­توان گفت ابعاد شایستگی عاطفی اجتماعی در سطوح مختلف بر یکدیگر مؤثرند و تغییر در کیفیت هر یک از آنها موجب تغییر در کیفیت ارتباطات سازمانی ­خواهد شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی An Interpretive Structural Model of Socio-Emotional Competencies in the Organizational Communication
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study is to examine the Socio-Emotional competencies (SEC) in the organizational communication, identification of its important components and determine the quality of interaction between them.­ This research is an applied and developmental as well as quantitative and qualitative by using interpretive structural modeling method. The study Statistics population is consisted of all Iranian academic experts in the organizational communication; that 15 peoples of them were selected using snowball sampling as statistical sample. The data collection tool is a researcher made matrix table; which designed based on paired comparisons between the components of the research as a square matrix. The results led to identification of 11 important components of SEC; that were placed at 8 different levels of interaction. Also, The Results showed socio-emotional knowledge, Self-awareness, self-management, self-motivation had more effective than other components on SEC. According to the results, we can say that the components of SEC at different levels have effect together, and changes in the quality of each component cause changes in quality of the organizational communication.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسین دامغانیان |
دانشیار گروه مدیریت، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

محمد شیخ زاده |
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه بجنورد، بجنورد، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بجنورد (University of bojnord)

محمد یزدانی زیارت |
دانشجوی دکتری مدیریت رفتاری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)


نشانی اینترنتی http://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4193_716.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1080/article-1080-497822.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات