این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مدیریت سازمان های دولتی
، جلد ۵، شماره ۳ (پیاپی ۱۹)، صفحات ۱۳-۳۲
عنوان فارسی
تبیین عوامل مؤثر بر دوستی در محل کار با رویکرد مردمنگاری
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش، شناسایی عوامل ایجادکننده بر دوستی در محل کار است. نوع پژوهش، توسعهای و به صورت ترکیبی است و برای استخراج عوامل از روش مردمنگاری استفاده گردید. در بخش کمّی پژوهش جهت تأیید مدل حاصل از بخش کیفی پژوهش، پرسشنامهای محققساخته طراحی گردید. برای تعیین حجم نمونه از فرمول نمونهگیری مدلسازی معادلات ساختاری (5q≤ n≤ 15q) استفاده شد. با توجه به تعداد پرسشهای پرسشنامه، 315 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین گردید و به همین میزان، پرسشنامهها توزیع و تکمیل شد. روایی پرسشنامه به دو روش محتوایی و سازه با استفاده از الگوی معادلات ساختاری و پایایی پرسشنامه نیز به روش آلفای کرونباخ مورد تأیید قرارگرفته است. تحلیل دادهها در بخش کیفی با رویکرد تحلیل تماتیک براون و کلارک (2006) انجام شد. نتایج بخش کیفی پژوهش نشاندهنده آن است که سه دسته از عوامل فردی، سازمانی و برونسازمانی با زیرمتغیرهای خود در ایجاد دوستی در محل کار نقش دارند. نتایج بخش کمّی پژوهش نیز نشان میدهد که عوامل فردی به میزان (91/0)، عوامل سازمانی به میزان (21/0) و عوامل برونسازمانی به میزان (5/0) بر دوستی در محل کار تأثیرگذار هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دوستی در محل کار، مردمنگاری، ارتش،
عنوان انگلیسی
Identifying Factors Affecting Workplace Friendship with Ethnography Approach
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is to identifying factors affecting workplace friendship. The study type is developmental and mix method. To extract factors, ethnography methodology was used. In quantitative section of this study, to approve the extracted model from qualitative section, researcher-made questionnaire was used. To identifying sample size, the structural equation modelling (5q≤ n≤ 15q) formula was used. With regard of questions of the questionnaire, 315 individual were selected for sample size and questionnaires were distributed among them. Questionnaire validity was approved with content and structural method with structural equation pattern and its reliability was approved through Cronbach alpha. Data analysis in qualitative section was done with Braun and Clarke (2006) thematic analysis. The result of qualitative section shows that individual, organizational and ultra-organizational factors affecting workplace friendship. The result of quantitative section shows that individual factors with 0.91, organizational factors with 0.21 and ultra-organizational factors with 0.5 percent affecting workplace friendship.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Workplace friendship, Ethnography, Army
نویسندگان مقاله
نبی اله کهن |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
علی صفری |
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
هادی تیموری |
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
نشانی اینترنتی
http://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_3811_644.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1080/article-1080-497824.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات