این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت سازمان های دولتی، جلد ۴، شماره ۳ (پیاپی ۱۵)، صفحات ۶۱-۸۲

عنوان فارسی استخراج اقدامات مناسب جذب هیأت علمی برای دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری
چکیده فارسی مقاله ارائه فرایند مناسب جذب هیأت علمی در دانشگاه‌های دولتی وزارت علوم، هدف این پژوهش بود. که بدین منظور به بررسی آسیب‌های فرایند کنونی، چگونگی فرایندهای دانشگاه‌های دنیا و همچنین بررسی دیدگاه صاحب‌نظران در خصوص فرایند مناسب جذب، پرداخته شد. جهت بررسی آسیب‌های جذب و همچنین تجربه دانشگاه‌های دنیا از روش کتابخانه‌ای و برای بررسی نظرات صاحب‌نظران جذب از روش تحلیل مضمونبا ابزار مصاحبه پاره ساختاریافته استفاده شد. روایی صوری و محتوایی سؤالات مصاحبه توسط متخصصان و پایایی تحلیل‌ها از روش پایایی باز آزمون (91/0) و پایایی بین کدگذاران (78/0)تأیید شد. جامعه موردنظر تمامی متخصصان آموزش عالی و متصدیان جذب هیأت علمی بودند که با روش نمونه‌گیری هدف‌مند، شناسایی و مورد مصاحبه و در 25 نفر به اشباع نظری رسید. مصاحبه‌ها ضبط، پیاده‌سازی و تحلیل و کدگذاری شد. یافته‌های بخش مطالعاتی منتج به شناسایی 84 اقدام مناسب و 13 آسیب محوری فرایند کنونی و یافته‌های بخش کیفی منتج به شناسایی 64 اقدام مناسب در فرایند جذب، از نگاه صاحب‌نظران شد. درنهایت با توجه به مقایسه اقدامات اشاره‌شده در دانشگاه‌های دنیا و اقدامات استخراج‌شده از دیدگاه صاحب‌نظران و با لحاظ آسیب‌های موجود، فرایند موردنظر در 14 اصل و 64 اقدام مناسب در مراحل چهارگانه: برنامه‌ریزی، نیرویابی، انتخاب و انتصاب طراحی شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی A Proposal of an Appropriate Process into the Faculty Employment in Public Universities of Iran's Ministry of Science, Research and Technology
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this paper was to proposal of an appropriate process into the faculty employment in public universities of Iran's ministry of science. Hence, we deal with to: 1. pathology of the current domestic process, 2.investigating due processes of other universities all around the world, and 3.surveying expert perspective in regards to appropriate employment process. To investigate this issue the paper methodologically relies on the document studies and approach thematic analysis via quasi structural interviews. The face validity and content validity of the interview questions have assessed by specialists and for reliability has used test-retest reliability (91%) and intercoder reliability (78%). The population that this study focuses on includes all experts of higher education in these universities as well as those that are involved in the process of faculty employment. These individuals were purposefully selected and interviewed. The interviews were recorded, typed, coded, and analysed. Our research indicates the following Results: our document studies produced 84 appropriate measures as well as 13 critical drawbacks, and qualitative studies have identified 64 appropriate measures from the expert point. Taking into account the process of various countries, measures derived from experts' opinions and current drawbacks, we finally developed the due process in terms of 14 governing principles and 64 appropriate measures in 4 phases of planning, recruiting, selection and appointment.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله هادی مصدق |
کارشناس و پژوهشگر پژوهشکده سیاست پژوهشی و مطالعات راهبردی حکمت

وجیه سادات حسینی | vajihe sadat
کارشناس ارشد تعلیم و تربیت اسلامی، جامعه الزهرا


نشانی اینترنتی http://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_3050_528.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1080/article-1080-497858.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات