این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
مدیریت سازمان های دولتی
، جلد ۴، شماره ۲ (پیاپی ۱۴)، صفحات ۶۷-۹۸
عنوان فارسی
مفاهیم موثر بر دانش بنیان شدن رسانه ملی
چکیده فارسی مقاله
در قرن بیست و یکم، ایجاد مزیت استراتژیک در کسب وکار، مستلزم نوع جدیدی از سازمان است که توانایی ایجاد دانش را برای به حداکثر رساندن موفقیت استراتژیک و رقابتی بودن سازمانی دارد . این مطالعه با توجه به استراتژی پیش بینی شده در افق رسانه ملی و ضرورت دانش بنیان شدن، درصدد شناسایی مفاهیم موثر در طراحی سازمان دانش بنیان در رسانه ملی است. به همین منظور در این تحقیق توسعه ای – کاربردی، مفاهیم مذکور استخراج و سپس در محیط رسانه ملی از طریق روش دلفی و با حضور 40 تن از اساتید نخبه دانشگاهی و خبرگان رسانه ملی به اجماع گذاشته شد. (گروه نخبگان دانشگاهی 20 نفر و گروه خبرگان رسانه ملی 20 نفر) 22 مفهوم اصلی سازمانهای دانش بنیان - که از ادبیات موضوع استخراج شده بود- با سه دور نظر سنجی و افزایش 4 مفهوم جدید، نهایتاً با 26 مفهوم /متغیربه عنوان ابعاد نهایی سازمان دانش بنیان در رسانه ملی به اجماع اعضای پانل دلفی رسید. یافته ها مؤید آن است که از نظر اعضای پانل دلفی؛ اهداف و چشم انداز دانش بنیان، فرهنگ تسهیم دانش، استراتژی بر محور دانش و نظام مدیریت دانش بیشترین تأثیر؛ و ساختار غیرمتمرکز با رسمیت کم و بدون مرز، کنترل و ارزیابی بر محور دانش و فرهنگ شغلی رسانه ای کمترین تأثیر را در دانش بنیان شدن رسانه ملی دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Effective Concepts on Transforming National Media into a Knowledge-based Organization
چکیده انگلیسی مقاله
In 21st century, creating strategic advantage in business requires a new type of organization that have the ability of knowledge creation to maximize strategic success and organizational competitiveness. This study is intended to identify effective concepts on designing a knowledge-based organization in national broadcasting according to the predicted strategy in horizon of national media and necessity to be knowledge-based. For this reason, the mentioned concepts was extracted in present applied-development research and then, put in consensus in environment of national broadcasting through Delphi method and by presence of 40 people of academic professors and experts of national broadcasting (20 ones in academic experts group and 20 ones in national broadcasting's expert group). 22 main concepts of knowledge-based organizations –that were extracted from the subject literature- were put in consensus of Delphi panel members by three rounds of voting and adding four new concepts; at the end, 26 concepts/variables were selected as the ultimate dimensions of knowledge-based organization in national broadcasting. Results showed that in viewpoint of members of Delphi panel, knowledge-based perspective and purpose, knowledge sharing culture, strategy based on knowledge and knowledge management system have the highest impact on making national broadcasting as a knowledge-based organization and decentralized structure with low formality and without borders, control and assessment based on knowledge and media occupational culture have the lowest impact on it.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رضا رسولی |
دانشیار گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
عادل آذر |
استاد گروه مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
ناهید پاپیان | پاپیان
دانش آموخته دکترای مدیریت منابع انسانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
نشانی اینترنتی
http://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_2746_478.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1080/article-1080-497866.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات