این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت سازمان های دولتی، جلد ۴، شماره ۲ (پیاپی ۱۴)، صفحات ۱۱۷-۱۳۶

عنوان فارسی آسیب شناسی اثربخشی کاربرد فناوری اطلاعات و خدمات اداری در قانون مدیریت خدمات کشوری
چکیده فارسی مقاله فصل پنجم قانون مدیریت خدمات کشوری به استفاده از فناوری اطلاعات و خدمات اداری می‌پردازد. در این قانون، دستگاه­های اجرایی موظفند فرآیندهای مورد عمل و روش­های انجام کار خود را با هدف کارآمدی فعالیت­ها، بهبود کیفیت خدمات، تسریع و سهولت در ارائه خدمات به شهروندان، به‌صورت الکترونیکی ارائه نموده و نیز در راستای ایجاد زیرساخت­های اطلاعاتی و انجام امور بر مبنای فناوری اطلاعات در خدمات اداری تلاش نمایند. هم اکنون، چند سال از اجرای قانون مذکور می­گذرد و آسیب‌شناسی اثربخشی آن ضروری به‌نظر می‌رسد، پژوهش حاضر با هدف آسیب­شناسی اثربخشی قانون مدیریت خدمات کشوری در بخش فناوری اطلاعات و خدمات اداری انجام شد. این پژوهش از نظر نوع استفاده، کاربردی و با توجه به هدف، توصیفی- پیمایشی می­باشد. جامعه آماری تحقیق شامل کارکنان ستادی وزارت امور اقتصادی و دارایی با مدرک کارشناسی و بالاتر بود و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان تعیین گردید. برای جمع­آوری داده­ها از پرسشنامه محقق‌ساخته استفاده شد و اعتبار آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ تایید گردید. تجزیه و تحلیل داده‌ها با کمک تحلیل عاملی تاییدی و آزمون تی تک‌نمونه‌اینشان داد که کاربرد فناوری اطلاعات و خدمات اداری، کیفیت خدمات، کیفیت اطلاعات، استفاده از اطلاعات، انجام فرآیندها و انعطاف‌پذیری سازمان را بهبود داده است. همچنین، اجرای قانون خدمات کشوری در اولویت اول  موجب بهبود کیفیت خدمات  و در الویت آخر موجب بهبود انجام فرایندها شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Pathology Effectiveness of the use of Information Technology and Administrative Services in the Civil Service Management
چکیده انگلیسی مقاله The fifth season of countrywide service management deals with the usage of information technology and administrative service. In this law, executive agencies obliged to present their operable processes and work method electronically aiming at activities' efficiency, service quality improvement, expedition and facilitation presenting services to citizenship and also struggle to create information infrastructures and performing issues based on information technology in administrative services. For the present, several years is passing over executing the law and its effectiveness pathology is necessary. Present research was accomplished aiming at pathology of the effectiveness of countrywide service management law in information technology and administrative service department. The research is an applied research and a survey descriptive one in terms of purpose. The research statistical universe included staff employees at ministry of economy and finance with bachelor's degree and higher. Sample size was determined by Morgan table. To gather data, a questionnaire, designed by the researcher, was used and its reliability was confirmed by Cronbach's Alpha. Data analysis was done through confirmatory factor analysis and one-sample t-test. Results showed that information technology and administrative services application have improved service quality, information quality, information usage, process fulfillment and organization's flexibility. In addition, executing countrywide services law causes services quality improvement at the first priority and process fulfillment improvement at the last priority.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهدی خیراندیش |
دانشیار گروه مدیریت، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، تهران، ایران

غلامرضا شاکری نوایی | shakeri navaei
دانشجوی دکترای مدیریت رفتاری، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)

عبدالرضا غنی زاده |
دانشجوی دکترای مدیریت رفتاری، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)

امین بازیار |
کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_2748_478.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1080/article-1080-497868.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات