این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت سازمان های دولتی، جلد ۲، شماره ۲ (پیاپی ۶)، صفحات ۱۲۰-۱۰۷

عنوان فارسی شناسایی ابعاد تصویر سازمانی در دانشگاه‌ها
چکیده فارسی مقاله تصویرسازمانی،یکیازمهم‌ترینعوامل تأثیرگذار دررشدو یاعقب‎ماندگیسازمان‌هاست. سازمان‎ها باید نسبت به شناخت و درک تصویر خود بکوشند و به دنبال راهکارهایی جهت بهبود این تصویر باشند، زیرا با ایجاد تصویرذهنیمثبتمی‎توانند بهبالاترین درجاتپیشرفت دست یابند. تحقیق حاضر با هدف شناسایی ابعاد تصویر سازمانی در دانشگاه به منظور ارایه مدل مناسب انجام گرفته است. لذا در این پژوهش، به بررسی دقیق مبانی نظری و ادبیات تحقیق و بررسی پیشینه‎های پژوهشی مرتبط، پرداخته شد و بدین ترتیب مؤلفه‎های تشکیل دهنده تصویر سازمانی استخراج گردید. سپس، مؤلفه‎های مستخرجه مورد نظرخواهی اعضای هیئت علمی دانشگاه‎های استان گلستان قرار گرفت تا میزان اهمیت و اولویت هر یک از مؤلفه‎ها بررسی و ابعاد تشکیل دهنده آن شناسایی شوند. پژوهش بر حسب هدف کاربردی و بر حسب روش توصیفی، از نوع اکتشافی بود که از طریق تحلیل عاملی و معادلات ساختاری صورت پذیرفت. یافته‎ها نشان داد که تصویر سازمانی در دانشگاه‎های استان گلستان دارای 14 بعد و 72 مؤلفه است. از بین 14 بعد تصویر سازمانی که شامل فناوری دانشگاه، مدیریت، عملکرد بخش پژوهشی، مهارت ارتباطی و رسانه، عملکرد روابط عمومی، محیط فیزیکی و نمادهای دانشگاه، عملکرد آموزش، کیفیت امکانات و خدمات، محیط کار، شهرت و پیشینه دانشگاه، شاخص روابط انسانی، نوآوری، فعالیت­های فرهنگی و آینده و چشم­انداز مالی هستند؛ فناوری دارای بالاترین اولویت در شکل‎گیری مدل بود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تصویر سازمانی، دانشگاه، مدل، فناوری،

عنوان انگلیسی Identify Organizational Image Dimensions at Universities in Order to Providing Model
چکیده انگلیسی مقاله Organizational image is one of the most important factors in growth or retardation organizations. Organizations should strive to know and understand your image and are looking for ways to improve this image,because by creating a positive image can achieve the highest levels of achievement. The present study was conducted to identify corporate image of the University in order to propose a suitable model. The aim of this study was to scrutiny and review records related research theory and literature, and thus components of corporate image was extracted. Then, the extracted components of the survey were faculty members of Golestan province to reinforce the importance and priority review and dimensions of each component are identified. Research on the purpose and terms of descriptive, exploratory study that was done through factor analysis and structural equation.The findings showed that enterprise image at the University of Golestan province has 14 dimensions and 72 components. Among the 14 after corporate image that includes the University of technology, management, operation research, communication and media skills, public relations performance, physical environment and symbols of the university, teaching performance, quality of facilities and services, workplace, reputation and academic background, Stock Relations human, innovation, cultural activities and future financial prospects, technology has the highest priority in the formation of the model.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله organizational image, universities, models, technology

نویسندگان مقاله ترانه عنایتی |
. استادیار گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی ساری (Islamic azad university of sari)

مهناز دازداری |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی ساری (Islamic azad university of sari)


نشانی اینترنتی http://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_2558_306.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1080/article-1080-497920.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات