این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت سازمان های دولتی، جلد ۱، شماره ۴ (پیاپی ۴)، صفحات ۴۹-۶۰

عنوان فارسی ارتقاء سطح رضایت شغلی کارکنان با استفاده از هوش هیجانی و چابکی سازمانی
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر به دنبال افزایش سطح رضایت شغلی کارکنان با استفاده از هوش هیجانی و چابکی سازمانی است این پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی است که به روش میدانی اجرا گردیده است. جامعۀ آماری پژوهش، کلیۀ کارکنان اداری شرکت مخابرات استان قزوین است که 500 نفر می‌باشند و 123 کارمند به عنوان نمونۀ پژوهش انتخاب شده‌اند. ابزار مورد استفاده برای جمع آوری داده‌ها، پرسشنامه می‌باشد. برای مطالعه پایایی ابزار پژوهش از روش آلفای کرونباخ و برای روایی نیز از روایی محتوا و سازه استفاده شده است. به منظور آزمون فرضیات پژوهش از تکنیک تحلیل عاملی و معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج پژوهش حاکی از تایید کلیه فرضیه های پژوهش اعم از تاثیر مثبت و معنادار هوش هیجانی بر چابکی سازمان با ضریب 55/0،  هوش هیجانی بر رضایت شغلی با ضریب 46/0 و چابکی سازمان بر رضایت شغلی با ضریب 43/0 می باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Improve the Level of Job Satisfaction using Emotional Intelligence and Organizational Agility
چکیده انگلیسی مقاله This study seeks to increase the level of job satisfaction using emotional intelligence and organizational agility. This research is descriptive survey field method has been implemented. Statistical society of this study, all administrative staff were Telecommunication Company of Qazvin Province that are 500 and 123 employees were selected as research sample. The instrument used for data collection, is questionnaire. To study the reliability and validity study, Cronbach's alpha of content and construct validity were used. In order to test the hypothesis of factor analysis and structural equation modeling was used. The results imply endorsement of all hypotheses, including the positive impact of emotional intelligence on organizational agility by a factor of 0.55, emotional intelligence on job satisfaction by a factor of 0.46, job satisfaction and organizational agility by a factor of 0.43.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله اصغر مشبکی اصفهانی | moshabaki esfahani
استاد تمام گروه مدیریت دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

حجت وحدتی |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه لرستان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه لرستان (Lorestan university)

سید هادی موسوی نژاد | seyed hadi
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه لرستان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه لرستان (Lorestan university)


نشانی اینترنتی http://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_1146_221.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1080/article-1080-497932.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات