این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت سازمان های دولتی، جلد ۱، شماره ۴ (پیاپی ۴)، صفحات ۶۱-۷۸

عنوان فارسی طراحی و تبیین مدل خودتوسعه‌ای منابع انسانی
چکیده فارسی مقاله وقوع پیشرفتهای شگرف و سریع در زمینه‌های علمی و فنّاوری، در کوتاه‌مدت منجر به قدیمی شدن دانش و مهارت شغلی کارکنان می‌شود. از سویی، سازمانها با فشار فزاینده‌ای برای کاهش هزینه‌های مالی و زمانی همراه با نیاز به برنامه‌های آموزش کارکنان روبه‌رو هستند. این امر سبب شده که امروزه توجه زیادی به سوی برنامه‌های خودتوسعه‌ای صورت گیرد. هدف این پژوهش، طراحی و تبیین الگوی خودتوسعه‌ای منابع انسانی است. تحقیق حاضر، مطالعه‌ای توصیفی پیمایشی است که 949 نفر از پرستاران در آن شرکت کردند. داده‌ها به روش تحلیل مسیر، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج تحقیق حاکی از آن بود که سن، سطح تحصیلات، نگرش اسلامی به کار، خودکارآمدی و انگیزش شغلی، بر تمایل و رفتار خودتوسعه‌ای اثرگذارند؛ در حالی که عوامل سازمانی شدت این رابطه را تحت تأثیر قرار می‌دهند. به نظر می‌رسد مدیران و سرپرستان از طریق حمایت واضح و مشهود از کارکنان، فراهم کردن زمان، اطلاعات، همراهی، منابع و پاداش می‌توانند نقش حیاتی را در زمینه یادگیری و خودتوسعه‌ای منابع انسانی بازی کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله توسعه منابع انسانی، خودتوسعه‌ای، یادگیری،

عنوان انگلیسی Design and Define Self - development of Human Resources Model
چکیده انگلیسی مقاله The quick and dramatic improvements in science and technology, in the short term leads to the old job knowledge and skills. On the one hand, organizations are faced with increasing pressure to reduce financial costs and time along with the need for staff training programs. This has caused a lot of attention today towards self-development programs. The purpose of this research is to design and self-development model for human resources. This study is a descriptive survey of 949 nurses took part in it. Data were analyzed using path analysis method. The results showed that age, education level, Islam attitude, self-motivation and their effect on the willingness and self-development behavior; while organizational factors affect the strength of this relationship. It seems that managers and supervisors through clear and evident support from employees, providing time information, combined, resources and rewards can play a vital role in the field of learning and self-development of human resources.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله human resource development, self-development, Learning

نویسندگان مقاله زهرا فروتنی |
استادیار گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور

عادل آذر |
استادگروه مدیریت صنعتی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

سید علی اکبر احمدی | seyed ali akbar
استاد گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، ایران

منیره عسکری نژاد |
4. دانشجوی دکتری مدیریت دولتی ، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)


نشانی اینترنتی http://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_1147_221.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1080/article-1080-497933.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات