این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
مدیریت سازمان های دولتی
، جلد ۱، شماره ۴ (پیاپی ۴)، صفحات ۷۹-۹۱
عنوان فارسی
طراحی مدل سازمان مشتری گرا: مورد مطالعه شرکت های کارگزاری فعال در بورس اوراق بهادار تهران
چکیده فارسی مقاله
امروزه تاکید سازمان ها بر مشتری گرایی و تلاش برای نهادینه سازی این نوع نگاه در سازمان باعث شکل گیری چهره جدیدی از سازمان ها تحت عنوان سازمان های مشتری گرا شده است. سازمان مشتری گرا سازمانی است که به دنبال حداکثر سازی رضایت مشتریان از طریق ارائه کالاها و خدمات مناسب و بهبود روابط با آنان است. مساله اصلی تحقیق حاضر این است که مشخص نماید برای اینکه شرکت های کارگزاری فعال در بورس اوراق بهادار تهران، چهره ای مشتری گرا از خود به نمایش بگذارند باید بر چه اجزاء و ارکانی تکیه نمایند.در این راستا و جهت پاسخ به مساله یاد شده ، هدف تحقیق حاضر این است تا با بهره گیری از ادبیات تحقیق و رجوع به نظر خبرگان، مدلی را برای ارتقای مشتری گرایی شرکتهای کارگزاری فعال در بورس اوراق بهادار تهران طراحی نماید. برای رسیدن به هدف یاد شده از روش دلفی طی چهار دور استفاده به عمل آمد. نتایج تحقیق نشان داد که شرکت های کارگزاری فعال در بورس اوراق بهادار تهران، برای اینکه بتوانند چهره ای مشتری گرا از خود به نمایش بگذارند، باید بر هفت عامل که عبارتند از: ارزش های ذینفعان، فناوری پیشرفته، ساختار منعطف، نیروی انسانی شایسته، ارزش های اسلامی، اهداف مشخص، و فرهنگ سازمانی حمایت کننده ، تکیه کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Design Customer-oriented Organization Model: Case study: Active Brokerage Firms in Tehran Stock Exchange
چکیده انگلیسی مقاله
Today, emphasis on customer-oriented organization and trying to institutionalize this approach has led the organization in shaping the new face of the organization as a customer-oriented organization. Customer-oriented organization is an organization that seeks to maximize customer satisfaction by providing appropriate goods and services and improve relationships with them. The main research question is to ascertain to brokerage firms active in the Tehran Stock Exchange, its customer-oriented face to show to rely on what components and elements. In this context, and in response to that problem, the aim of this study is to take advantage of literature and refer to expert opinion, designed a model specifically to promote customer-oriented brokerage firms active in the Tehran Stock Exchange. To achieve this goal through four rounds of the Delphi method was used. The results showed that brokerage firms active in the Tehran Stock Exchange, to be able to show your face customer oriented, should be based on seven factors, which include: Rely on stakeholder value, advanced technology, flexible structure, staffing competent, Islamic values, clear objectives, and supportive corporate culture.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
میرزا حسن حسینی | mirza hassan
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور ،تهران ،ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
علی اکبر جوکار | ali akbar
استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور تهران ،ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)
اوژن کریمی |
استادیار دانشگاه پیام نور
محسن شهیدی |
دانشجوی دکتری دانشگاه پیام نور
نشانی اینترنتی
http://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_1148_221.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1080/article-1080-497934.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات