این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مدیریت سازمان های دولتی
، جلد ۱، شماره ۳ (پیاپی ۳)، صفحات ۸-۱۶
عنوان فارسی
مفهوم پاسخ گویی اجتماعی سازمانی و ضرورت تبیین مولفه های آن در سازمان های دولتی ایران
چکیده فارسی مقاله
روندهای در حال ظهور، مدیریت دولتی را به حرکت از درون به بیرون متمایل ساخته است و تحول دولت که باید متضمن تجلی احساس شهروندی در عملکرد آن باشد ما را نیازمند ارایه تعریفی مجدد از احساس سازمان های دولتی نسبت به جامعه کرده است. امروزه مدیریت دولتی را مدیریت مسائل عمومی برای ارتقای منفعت عامهمی دانند و ایجاد اعتقاد به مسئولیتهای اجتماعی در سازمانها، سنگ بنای مدیریت مسائل عمومی است. اخیرًا مفهوم مسئولیتپذیری اجتماعی سازمانی به پاسخگویی اجتماعی سازمانی تغییر یافته است.این پژوهش به تبیین و بسط مولفه های مفهوم پاسخ گویی اجتماعی برای سازمان های دولتی ایران پرداخته است به طوری که برای این مفهوم 5 بعد و 11 مولفه و 28 شاخص ارایه داده است پژوهش برحسب هدف کاربردی توسعه ای و بر حسب روش توصیفی و از شاخه اکتشافی همبستگی است که از طریق تکنیک دلفی و معادلات ساختاری انجام پذیرفته است .
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The concept of corporate social responsiveness and the necessity of explaining its factors at Iran's public organizations
چکیده انگلیسی مقاله
Appearing trends have inclined public management to movement from inside out. Public change should invole manifestation of citizenship feeling in its performance. It is required to redefine public organizations feeling on society. Today, public management is considered as public issuses management for improvement of public interest and making belief in corporates' social responsibilities is the base of public issuses management. Recently concept of corporate social responsibility has changed to the corporate social responsiviness. This research has dealt with explaining and developing factors of Corporate social responsiveness concept for Iran'spublic organizations so that it has presented 5 dimensions, 11 factors and 28 criteria for the concept. The research is an applied developmental study in terms of purpose and in viewpoint of method, is descriptive one and in correlation exploratory type that has been accomplished via Delphi technique and structural equations (SEM).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید مهدی الوانی | seyed mehdi
استاد گروه مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین (Islamic azad university of qazvin)
کیومرث احمدی |
استادیار گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی سنندج (Islamic azad university of sanandaj)
نشانی اینترنتی
http://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_1107_218.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1080/article-1080-497937.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات