این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مدیریت سازمان های دولتی
، جلد ۱، شماره ۳ (پیاپی ۳)، صفحات ۱۷-۳۴
عنوان فارسی
بررسی راهکارهای ارتقای قابلیتپذیری سیاسی، اجتماعی، اداری و فنی خطمشیهای عمومی کشور با استفاده از رویکرد خطمشیگذاری مبتنی بر شواهد
چکیده فارسی مقاله
هدف مطالعۀ حاضر، بررسی راهکارهای ارتقای امکانپذیری و قابلیتپذیری سیاسی، اداری، اجتماعی و فنی خطمشیهای عمومی دولت در حوزۀ آموزش عالی کشور با استفاده از رویکرد خطمشیگذاری مبتنی بر شواهد است. از لحاظ روششناسی تحقیق حاضر جزء تحقیقات پیمایشی (غیر آزمایشی) بوده و اطلاعات تحقیق با استفاده از پرسشنامه گردآوری شده است. نتایج حاصل از تحلیل دادههای گردآوری شده از 140 خطمشیگذار و کارشناس حوزۀ آموزش عالی کشور نشان میدهد که استفاده از شواهد آماری در تدوین، اجرا و ارزیابی خطمشیهای دولت در حوزۀ آموزش عالی، سبب بهبود قابلیتپذیری و امکانپذیری سیاسی، اجتماعی، اداری و فنی این خطمشیها میشود و به روز نبودن آمارها و اطلاعات، دسترسی سخت به آمارها و اطلاعات، عدم انتشار به موقع آمارها، قابل فهم نبودن آمارهای تولید شده، عدم امکان مقایسۀ آمارهای موجود با آمارهای قبلی و ... از مهمترین مسائل و مشکلات به کارگیری رویکرد خطمشیگذاری مبتنی بر شواهد آماری است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
خطمشیگذاری، خطمشیگذاری مبتنی بر شواهد، بخش دولتی، آمار،
عنوان انگلیسی
Investigation of Solutions to Improve the Political, Social, Administrative and Technical Feasibility of Public Policies Through Evidence-based Policy Making Approach
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is to investigate solutions to improvement of social, political, technical and administrative feasibility and assessment of the government's public policies in area of high education through evidence-based policy making approach. In terms of methodology, this study is a survey (non-experimental) one. The data was collected through a questionnaire. Results from analysis of collected data from 140 policy makers and higher education experts revealed that utilizing statistical evidence in compiling, executing and evaluating the government's policies in area of higher education makes improvement of political, technical and administrative feasibility and assessment of these policies. Moreover, lack of up-to-dated information and statistical evidence, difficult access to them, lack of on-time statistics' broadcasting, incomprehensible produced statistics, and lack of possibility of comparing available statistic with previous ones and etc. are the most important problems and difficulties of utilizing statistical evidence-based policy making approach.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسن دانایی فرد |
دانشیار گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
عادل آذر |
استاد گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
سیدعباس ابراهیمی | seyed abbas
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی ، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_1108_218.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1080/article-1080-497938.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات