این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کاوش های مدیریت بازرگانی، جلد ۹، شماره ۱۷، صفحات ۱-۳۰

عنوان فارسی ارتقای عملکرد کسب و کار تعاونی با رویکرد بازطراحی توان تولیدی (مطالعه موردی تعاونی‌های مصرف استان همدان)
چکیده فارسی مقاله هدف تحقیق حاضر بررسی ارتقای عملکرد کسب و کار تعاونی با رویکرد بازطراحی توان تولیدی در تعاونی‌های مصرف استان همدان بود. ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه است که برای تعیین روایی آن از نظرات استادان و متخصصان دانشگاهی و کارشناسان بخش تعاون استفاده شد. پایایی ابزار تحقیق نیز از طریق پیش­آزمون محاسبه گردید و با استفاده از آزمون کرونباخ آلفا (78/0αm = و 93/0αa =) مورد تأیید قرار گرفت. حجم نمونه در جامعه آماری مدیران 82 نفر و در جامعه آماری مشتریان تعاونی 160 نفر بود. روش‌ها و تکنیک‌های آماری مورد استفاده در این تحقیق مشتمل بر روش‌های توصیفی و تحلیلی است که در قالب نرم­افزار آماری SPSS تجزیه و تحلیل شدند. برای بررسی اعتبار سازه‌ای پرسشنامه و برازش الگوی اندازه‌گیری سازه «ارتقای عملکرد کسب و کار تعاونی» داده‌های گردآوری شده با استفاده از نرم‌افزار LISRELاز طریق تحلیل عاملی تأییدی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که شاخص­های نیکویی برازش تناسب کامل الگو با داده‌های مشاهده شده را تأیید نمودند. نتایج حاصل حاکی از آن بود که از دیدگاه مدیران، حمایت‌های مالی و قانونی، تسهیلات فیزیکی، انگیزش کارکنان، ارتقاء کیفیت کالاها، تبلیغات و بازاریابی و اعتمادسازی بین مدیریت و کارکنان در مجموع 59/64 درصد از ارتقای عملکرد کسب و کار تعاونی‌های مصرف را تبیین می­کنند. از دیدگاه مشتریان نیز، کیفیت‌گرایی- مشتری‌مداری، تبلیغات و اطلاع‌رسانی در مورد کالاهای موجود در فروشگاه، نحوه رفتار کارکنان، عوامل فیزیکی و توسعه خدمات الکترونیکی از مهم‌ترین راهکارها شناخته شدند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Improving the Performance of Cooperative Businesses through Redesigning their Productive Capacity: A Case Study of Consumer Cooperatives in Hamedan
چکیده انگلیسی مقاله The main purpose of this study was to investigate ways of improving the performance of some consumer cooperative businesses in Hamedan province, Iran, through redesigning their productive capacity. In this descriptive applied survey research, two questionnaires were designed: one to collect the opinions of the managers of the cooperatives (n1 = 82) and the other for their members as consumers (n2 = 160). The validity of the instruments was ensured by a panel comprised of scholars from Bu-Ali Sina University and experts from the provincial bureau of the Ministry of Cooperatives, Labour and Social Welfare, while their reliability was calculated to be 0.78 and 0.93 using the Cronbach's alpha via two separate pilot studies. To analyze the data collected from the questionnaires and to further investigate the construct validity of the cooperatives' business performance in the proposed model, a confirmatory factor analysis was done and SPSS and LISRELsoft ware programs were utilized respectively. Meanwhile, the goodness of fit indicators confirmed the consistency of the proposed model with the field evidence. From the viewpoint of the managers, the following factors account for 64.59 percent of the improved business performance of cooperatives: (1) legal and financial protections, (2) physical facilities, (3) personnel motivation, (4) goods quality improvement, (5) marketing/advertising, and (6) trust building amongst managers and staff. Nevertheless, the customers mentioned that the following features could largely improve the cooperatives' business performance: (1) being quality-based and customer-based, (2) advertising and informing, (3) behavior of personnel, (4) improving some physical factors, and (5) developing electronic services.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله لیلا زلیخایی |
دانشجوی دکتری توسعه کشاورزی، گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه بوعلی سینا
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)

عفت موسوی |
کارشناس ارشد توسعه روستایی، گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه بوعلی سینا
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)

مهرداد پویا |
دانشجوی دکتری توسعه کشاورزی، گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه بوعلی سینا و عضو هیأت علمی دانشگاه نهاوند
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)

کریم نادری مهدیی | naderi mahdei
دانشیار گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه بوعلی سینا
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)


نشانی اینترنتی http://bar.yazd.ac.ir/article_980_6f11d157849cdc48234793b448ba580f.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-498961.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات