این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۹، شماره ۱۷، صفحات ۱۷۵-۱۹۶
عنوان فارسی
شکلگیری وفاداری به مقصد باتجربه مقصد، تصویر مقصد و رضایت از مقصد
چکیده فارسی مقاله
هدف از انجام پژوهش حاضر، شکلگیری وفاداری به مقصد باتجربه مقصد، تصویر مقصد و رضایت از مقصد در شهر شیراز است. جهت گردآوری دادههای موردنیاز از پرسشنامه استفاده شده است و دادههای گردآوری شده از نمونه مورد بررسی (گردشگران داخلی و خارجی هتلهای پنج ستاره کلاس A شهر شیراز) نیز با استفاده از آمار توصیفی (نرم افزار SPSS) مدلسازی معادلات ساختاری مبتنی با رویکرد حداقل مربعات جزئی (نرم افزار Smart PLS) مورد تحلیل قرار گرفتند. تعداد نمونه این پژوهش با توجه به محدودیتهای تحقیق 82 نفر بوده است. این تحقیق دارای 5 فرضیه میباشد که هر 5 فرضیه آن مورد تأیید قرار گرفت. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد تصویر از مقصد تأثیر مثبت بر رضایت از مقصد و وفاداری به مقصد دارد، همچنین تجربه از مقصد تأثیر مثبت بر رضایت از مقصد و وفاداری به مقصد دارد و درنهایت رضایت از مقصد موجب افزایش رضایت مشتری میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تجربه مقصد، تصویر مقصد، رضایت گردشگر، وفاداری به مقصد،
عنوان انگلیسی
The Formation of Destination Loyalty by Destination Experience, Destination Image and Destination Satisfaction
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of the present study is to form destination loyalty by destination experience, destination image and destination satisfaction. In order to collect the data, a questionnaire was used, and the collected data on the investigated sample (local and foreign tourists in A-class five-star hotels of Shiraz) were analyzed using the descriptive SPSS software. Also, a structural equation was modeled with the approach of minimum detailed squares (i.e. Smart PLS software). The number of participants in this study, concerning the research limitations, was 82. This study consisted of five hypotheses, all of which were confirmed. The results showed that destination image has positive effects on destination satisfaction and destination loyalty. Also, destination experience has the positive effect on destination satisfaction and destination loyalty. Finally, destination satisfaction increases customer satisfaction.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عباس عباسی |
دانشیار، گروه مدیریت، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
نیایش رستم پور شهیدی | rostam pour shahidi
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
اسماعیل بازیار حمزه خانی | bazyar hamzekhani
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_987_b1db266e2f256a1405569b7f5a0731b8.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-498968.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات