این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۹، شماره ۱۷، صفحات ۱۹۷-۲۲۴
عنوان فارسی
تأثیرپذیری صنعت گردشگری از بازاریابی الکترونیکی
چکیده فارسی مقاله
امروزه مشاهده شده که توسعه فناوری اطلاعات در جوامع مختلف، متفاوت بوده و دلایل این تفاوت در نرخ پذیرش فناوری است. هدف از انجام این پژوهش، پیبردن به نحوه تأثیرپذیری صنعت گردشگری از بازاریابی الکترونیکی است. جامعه آماری این پژوهش، کارکنان آژانسهای مسافرتی و کارکنان در قسمت رزرواسیون و بازاریابی هتلهای استان کردستان به تعداد 756 نفر بوده و تعداد اعضای نمونه انتخاب شده نیز 255 نفر از کارکنان این مراکز است. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه روا و پایا و برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که عوامل سازمانی، عوامل محیطی، عوامل فناورانه و سهولت استفاده درک شده بر پذیرش و بکارگیری بازاریابی الکترونیک اثر مثبت و معنادار داشته و سهولت استفاده درک شده بیشترین اثر و عوامل فناورانه نیز کمترین اثر را دارند. همچنین عوامل سازمانی و عوامل محیطی بر سهولت استفاده درک شده، سازگاری درک شده و مزیت نسبی درک شده اثر معنادار دارند و عوامل فناورانه نیز بر سهولت استفاده درک شده و سازگاری درک شده اثر معنادار دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی، بازاریابی الکترونیکی، صنعت گردشگری،
عنوان انگلیسی
A Pattern for the Effective Factors influencing the Adoption and Implementation of the E-marketing in the Tourism industry
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays days there are different kinds of developments of the Information Technology in different societies. The reasons for this difference have been the rate of adopting technology which has been the main concerns for many researches. In this survey, as a part of a study on the adoption of technologies, the effective factors influencing the adaption and implementation of e-marketing on the part of the employees in the hotels and travelling agencies in the Kurdistan Province have been surveyed. The statistical population in this survey included 756 employees working in the travelling agencies and in the reservations and marketing department in the hotels in the Kurdistan Province. The sample of the study included 255 people from among these employees in these centers who have used at least one of the e-marketing tools. The instrument used to collect the related data for the survey was a questionnaire and the data were analyzed by using descriptive statistics, measurement model test and structural model test. The results revealed that organizational, environmental, technological factors and also the perceived ease of use had significant and positive effect on the adoption and Implementation of e-marketing and the perceived ease of use had the most amount of effect and significance and the technological factors had the least amount of effect and significance.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
آرمان احمدی زاد |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستان، سنندج، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کردستان (Kordestan university)
مریم ورمقانی |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستان، سنندج، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کردستان (Kordestan university)
پرویز کفچه |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستان، سنندج، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کردستان (Kordestan university)
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_988_6f56c2f3a29cacb46225a284bae46afe.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-498969.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات