این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
کاوش های مدیریت بازرگانی
، جلد ۹، شماره ۱۷، صفحات ۲۲۵-۲۴۷
عنوان فارسی
تابآوری فروشندگان بنگاههای کسب و کار
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر هوش هیجانی وتابآوریبر تمایل فروشندگان به ترک خدمت با نقش میانجی خستگی عاطفی و تعارض کار – خانواده صورت گرفته است. جامعه آماری این پژوهش فروشندگان 58 شرکت صنعتی فعال در عرصه تولید مواد غذایی در استان کرمانشاه بوده که از میان آنها 215 نفر با استفاده از رابطه کوکران و روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. دادهها به کمک پرسشنامه گردآوری شدند که روایی آن با استفاده از روایی محتوا و سازه و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و الگوسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که هوش هیجانی فروشندگان بهطور مستقیم و غیرمستقیم (از طریق خستگی عاطفی و تعارض کار – خانواده) بر تمایل به ترک خدمت آنها تأثیر منفی و معنیداری دارد و تأثیر مستقیم هوش هیجانی فروشندگان بر تمایل به ترک خدمت آنها بیشتر از تأثیر غیرمستقیم آن بوده است. همچنینتابآوریفروشندگان بهطور مستقیم و غیرمستقیم (از طریق خستگی عاطفی) نیز بر تمایل به ترک خدمت آنها تأثیر منفی و معنیداری دارد و تأثیر مستقیم تابآوریفروشندگان بر تمایل به ترک خدمت آنها بیشتر از تأثیر غیرمستقیم آن بوده است. نتایج پژوهش نیز نشان میدهد که تعارض کار – خانواده فروشندگان تأثیر مثبت و معنیداری بر خستگی عاطفی آنها دارد و خستگی عاطفی فروشندگان تأثیر مثبت و معنیداری بر تمایل به ترک خدمت آنها دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Impact of Emotional Intelligence and Resilience on Salespersons’ Propensity to Leave
چکیده انگلیسی مقاله
This study aims to investigate the effects of emotional intelligence and resilience on salespersons' propensity to leave, considering the mediating roles of emotional exhaustion and work-family conflict. The present paper is a questionnaire-based survey of sales forces in fifty eight firms in Kermanshah food industry. Overall, 215 salespeople were selected via Cochran's formula and simple random sampling. The data were collected using a questionnaire whose validity and reliability were evaluated using construct and content validity indices and Cronbach's alpha respectively. To analyze the data, descriptive statistics and structural equation modeling (SEM) were applied. The findings show that sales force propensity to leave, either directly or indirectly (via exhaustion and work-family conflicts), is significantly and negatively affected by their emotional intelligence, but direct effects are greater than indirect ones. Also, sales force propensity to leave, either directly or indirectly (via emotional exhaustion) is significantly and negatively affected by their emotional intelligence, but direct effects are greater than indirect ones. The results also indicate that work-family conflict has a positive and significant effect on sales forces' emotional exhaustion, and emotional exhaustion has a positive and significant effect on the willingness of those forces to leave their organizations.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سهیلا حیدری |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی ، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کردستان (Kordestan university)
فخرالدین معروفی |
دانشیار گروه مدیریت، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کردستان (Kordestan university)
آرمان احمدی زاد |
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه کردستان (Kordestan university)
نشانی اینترنتی
http://bar.yazd.ac.ir/article_989_c70db44f16ad1ae2d69dc28e87b146e0.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1522/article-1522-498970.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات