این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مدیریت سازمان های دولتی
، جلد ۵، شماره ۴ (پیاپی ۲۰)، صفحات ۱۳۳-۱۵۲
عنوان فارسی
تبیین مدل عوامل موثر بر ارتقاء برند گردشگری جمهوری اسلامی ایران
چکیده فارسی مقاله
رشد سریع گردشگری به مثابه صنعت، موجب شده تا بسیاری از کشورها گردشگری را مولفه مهمی در رشد و توسعه اقتصاد ملی بنگرند و به همین دلیل از منظر توسعه، امروزه بر اساس درآمد ناخالص داخلی، صادرات و اشتغال، گردشگری بزرگ ترین صنعت در جهان است. از طرفی ملاحظه می شود که گردشگران بر اساس تصاویر ذهنی خود از مکان های مختلف، اقدام به تعیین مقصد گردشگری مورد نظر خود می نمایتد و در اینجاست که اهمیت نقش برند در گردشگری نمایان می شود. لذا در این پژوهش ضمن مطالعه اسناد بالادستی، بر اساس فن دلفی نظر متخصصین حوزه گردشگری خصوصا مدیران سیاستگذار در این حوزه و همچنین محققین دانشگاهی در زمینه برند و گردشگری به منظور تدوین مدل ارتقاء برند گردشگری جمهوری اسلامی ایران گردآوری شده است. همچنین از نگاشتهای شناختی برای ترسیم و درک بهتر روابط بین اجزای مدل استفاده شده است. در مدل حاصل از پژوهش، چهار مجموعه عامل اصلی موثر بر ارتقاء برند گردشگری ایران در سطح بین المللی شامل عوامل صنعت گردشگری، عوامل مقصد گردشگری، عوامل دولت و عوامل محیط بین المللی شناسایی و ارتباط بین آنها و 16 عامل فرعی زیر مجموعه آنها با یکدیگر مورد تحلیل قرار گرفته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
گردشگری، برند، برند گردشگری، مدل برند گردشگری،
عنوان انگلیسی
Explaining the Model of Factors Affecting the Promotion of the Tourism Brand of the Islamic Republic of Iran
چکیده انگلیسی مقاله
The rapid growth of tourism as an industry has led many countries to consider tourism as an important component in the growth and development of the national economy and for this reason, from the perspective of development, today, based on gross domestic product, exports and employment, tourism is the largest industry in the world. On the other hand, it is noted that tourists, based on their mental images of different places, are determined to determine the destination of their travel, and this is where the importance of the brand's role in tourism appears. Therefore, in this research, along with the study of upstream documents; based on Delphi methodology, the opinion of experts from the field of tourism, especially policy makers in this field as well as university researchers in the field of brand and tourism, have been compiled to develop a model for promotion of tourism brand of the Islamic Republic of Iran. Also, cognitive mapping is used to draw and understand the relationships between model components. In the model obtained from the research, four main factors affecting the promotion of the tourism brand in Iran, including the factors of the tourism industry, the factors of the tourism destination, the factors of the state and government and the factors of the international environment, are identified and the relationship between them and their 16 sub-factors are analyzed together.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Tourism, Brand, Tourism Brand, Tourism Brand Model
نویسندگان مقاله
مهدی نساجی کامرانی | nassaji kamrani
عضو هیأت علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور
اوژن کریمی |
عضو هیأت علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور
محمد محمودی میمند | mahmoudi maymand
عضو هیأت علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور
حسن درویش |
عضو هیأت علمی گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور
نشانی اینترنتی
http://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_4196_716.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1080/article-1080-504709.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات