این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
اصول بهداشت روانی
، جلد ۱۸، شماره ویژه نامه سومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم تربیتی، صفحات ۳۹۸-۴۰۴
عنوان فارسی
تاثیر آموزش گروهی به روش شناختی مبتنی بر ذهنآگاهی برکاهش خشم دانشجویان زن رشتهی روانشناسی دانشگاه آزاد شهرستان بهبهان
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: در این پژوهش تاثیر آموزش گروهی به شیوه شناختی مبتنی بر ذهنآگاهی بر کاهش خشم دانشجویان زن رشته روان شناسی دانشگاه آزاد شهرستان بهبهان مورد بررسی قرار گرفت.روشکار: جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان زن رشته روانشناسی دانشگاه آزاد شهرستان بهبهان در سال 1394 بودند. 30 نفر از این دانشجویان به صورت نمونهگیری در دسترس انتخاب شده و در دو گروه آزمون و شاهد گمارده شدند. ابزار مورد اندازه گیری در این پژوهش پرسشنامهی خشم اسپیلبرگر است. ابتدا روی هر دو گروه پیشآزمون اجرا گردید. سپس آموزش گروهی به روش شناختی مبتنی بر ذهنآگاهی بر روی گروه آزمون در 8 جلسه اعمال گردید و پس از اتمام آن از هر دو گروه پسآزمون به عمل آمد. به منظور تحلیل دادهها علاوه بر روشهای آمار توصیفی نظیر میانگین و انحراف معیار از روشهای آمار استنباطی همانند کوواریانس چندمتغیری استفاده شد.یافتهها: نتایج حاصل از تحلیل دادهها نشان داد که آموزش گروهی به شیوه شناختی مبتنی بر ذهنآگاهی باعث کاهش معنیدار خشم در دانشجویان زن رشته روانشناسی گروه آزمون در مقایسه با گروه شاهد شد.نتیجهگیری: بنا بر نتایج، به نظر میرسد که آموزش گروهی به شیوه شناختی مبتنی بر ذهنآگاهی باعث کاهش خشم میگردد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
خشم، دانشجویان، ذهنآگاهی، شناختی،
عنوان انگلیسی
The effect of group training of mindfulness-based cognition approach on anger reduction in female psychology students of Azad University of Behbahan
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: The effect of group training of mindfulness-based cognition approach on anger reduction of female psychology students of Azad University of Behbahan were studied in this research. Materials and Methods: The statistical population of the study included female students of Azad University psychology of Behbahan and its statistical sample included 30 students who were selected for available sampling in experimental and control groups in 2015. The measured tool in this study is Trait Anger Expression Inventory. Then the experimental intervention (group training of mindfulness-based cognition approach) was applied to the experimental group in 8 sessions. In order to analyze the data, in addition to descriptive statistics such as mean and standard deviation, inferential statistics methods like multivariate covariance were used. Results:The results of analysis showed that the group training of mindfulness-based cognition approach caused female psychology students anger reduction in the experimental group compared to the control group (P< 0.05). Conclusion: It seems that the group training of mindfulness-based cognition approach can reduce anger.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Anger, Cognitive, Mindfulness, students
نویسندگان مقاله
خسرو بهرنگ | khosrow behrang
ma. student in consultancy, islamic azad university, ahvaz branch, ahvaz, iran
دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره، دانشگاه آزاداسلامی، واحداهواز، اهواز، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی اهواز (Islamic azad university of ahvaz)
آیت الله کریمی باغملک | ayatollah karimi baghmalek
farhangian university of iran, iran
دانشگاه فرهنگیان ایران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فرهنگیان (Farhangian university)
نجمه برادران زاد | najmeh baradaranzad
farhangian university of iran, iran
دانشگاه فرهنگیان ایران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فرهنگیان (Farhangian university)
زهره محمدی | zohreh mohammadi
farhangian university of iran, iran
دانشگاه فرهنگیان ایران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه فرهنگیان (Farhangian university)
نشانی اینترنتی
http://jfmh.mums.ac.ir/article_7833.html
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
3
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات