این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مهندسی بیوسیستم ایران
، جلد ۴۸، شماره ۴، صفحات ۳۸۹-۳۹۷
عنوان فارسی
اعتبارسنجی مدل ویسمر لوث در رابطه با پیش بینی مقاومت غلتشی چرخ با ورود پارامترهای سرعت پیشروی و تعداد تردد چرخ
چکیده فارسی مقاله
در این پژوهش به بررسی عملکرد مدل ویسمر لوث برای تخمین مقاومت غلتشی یک چرخ با لحاظ کردن پارامترهای سرعت پیشروی و تعداد تردد چرخ پرداخته شده است. آزمونهای تجربی با استفاده از یک آزمونگر تک چرخ و در محیط کنترل شده انباره خاک به انجام رسید. پارامترهای سرعت پیشروی و بار در سه سطح در نظر گرفته شده و با تکرار عبور چرخ در هر مسیر، سطوح تردد چرخ اعمال گردید. نتایج حاکی از دقت مناسب مدل ویسمر در پیش بینی مقاومت غلتشی در همه سطوح بار و سرعت پیشروی بوده است اما در رابطه با پارامتر تردد، دقت پیش بینی در ترددهای تا 5 عبور بسیار بیشتر از ترددهای بالا دیده شد. یک مدل رگرسیونی بر اساس دادههای تجربی برای پیشبینی مقاومت غلتشی چرخ با اضافه کردن اثر سرعت پیشروی و تردد ارائه گردید. به طور کلی مدل ویسمر با وجود عدم در برداشتن پارامترهای سرعت پیشروی و تردد، توانایی پیش بینی خوبی از مقاومت غلتشی چرخ را از خود نشان داد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدل ویسمر- لوث، چرخ، مقاومت غلتشی، تردد، انباره خاک،
عنوان انگلیسی
Validating Wismer-Luth model in relation to wheel rolling resistance prediction with considering forward velocity and wheel pass number parameters
چکیده انگلیسی مقاله
In this research, Wismer-luth model function was studied to estimate the rolling resistance of a wheel considering forward velocity and wheel number of passes parameters. Experimental tests were performed using a single wheel tester in controlled environment of a soil bin. Forward velocity and weight were considered at three levels and with wheel pass repeating in each path, it was also applied. Results suggest that Wismer model had a proper accuracy at prognosticating rolling resistance at all levels of weight and forward velocity, but with pass numbers up to 5, traffic parameter had more predicting accuracy compared with higher ones. A regression model was applied based on experimental data to predict the wheels rolling resistance with considering the effect of forward velocity and traffic. As a result Wismer model had a strong ability predicting the wheel rolling resistance while it did not encompass forward velocity and pass number.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Wismer-Luth model, tire, Rolling resistance, pass, soil bin
نویسندگان مقاله
سجاد درفش پور | l derafshpour
دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
عارف مردانی |
مدرس دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
نشانی اینترنتی
https://ijbse.ut.ac.ir/article_63804_1eeb6904f882bf5d883a7ac52073934e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1228/article-1228-506419.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات