این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
پژوهش های مشاوره
، جلد ۱۵، شماره ۶۲، صفحات ۱۸۹-۲۰۶
عنوان فارسی
پیش بینی افت تحصیلی بر اساس میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و احساس ارزش شخصی
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر باهدف بررسی رابطه میزان استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی با عزتنفس و افت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع دوره اول متوسطه مدارس غیرانتفاعی شهرستان گرگان انجام گرفت. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان دختر مقطع متوسطه دوره اول مدارس غیرانتفاعی شهرستان گرگان در سال 1395 بود. که تعداد آنها حدود 1243 نفر است. روش نمونهگیری از نوع تصادفی خوشهای و حجم نمونه 293 نفر انتخاب شدند. ابزارهای گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامههای شبکههای اجتماعی مجازی و عزتنفس روزنبرگ و افت تحصیلی کاووسی بود. از آزمون رگرسیون چند متغیره و روش همبستگی پیرسون برای تجزیهوتحلیل دادهها استفاده شد. نتایج پژوهش حاضر نشان داد بین میزان استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی با عزتنفس رابطه منفی و معناداری وجود داشته و بین استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی با افت تحصیلی رابطه وجود دارد لذا این فرضیه مورد تأیید قرار گرفت. با توجه به اینکه سطح معناداری کوچکتر از 05/0 میباشد لذا بین عزتنفس و افت تحصیلی رابطه منفی و معناداری وجود دارد و این فرضیه نیز تأیید میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شبکههای اجتماعی مجازی، عزتنفس، افت تحصیلی.
عنوان انگلیسی
Canonical analysis about the use of social networks with self-esteem and academic performance of female students.
چکیده انگلیسی مقاله
This study aimed to investigate the relationship between the use of social networks with self-esteem and academic performance of high school students in the first period were private schools in Gorgan city. The research method is descriptive and correlational. The population included all high school students of the city of Gorgan in 1395 is the first non-profit schools. They number about 1243 people. Random cluster sampling method and sample size of 293 patients were selected. Social networks and virtual questionnaires as data collecting tools Zt¬Nfs was Kavoosi Rosenberg and academic failure. Multivariate regression analysis and Pearson correlation coefficient was used to analyze the data. The results showed that the use of virtual social networks and there is a significant negative relationship with self-esteem And the use of social networks with academic failure, there is the hypothesis was confirmed Due to the significance level of less than 05/0 is therefore a significant negative relationship between self-esteem and academic performance there and this hypothesis is confirmed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
social networks, self-esteem, academic failure
نویسندگان مقاله
ابراهیم نعیمی | ebrahim naeimi
faculty of psychology
دانشکده روان شناسی دانشگاه علامه طباطبائی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://irancounseling.ir/journal/browse.php?a_code=A-10-56-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1426/article-1426-508044.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات