این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۳۷۵-۳۹۳

عنوان فارسی تأثیر آمیختۀ بازاریابی داخلی بر گرایش کارآفرینانۀ باشگاه‌های فرهنگی-ورزشی: نقش میانجی فرهنگ نوآوری و قابلیت‌های مدیریت دانش
چکیده فارسی مقاله هدف این پژوهش، بررسی تأثیر آمیختۀ بازاریابی بر گرایش کارآفرینانه، از طریق نقش میانجی فرهنگ نوآوری و قابلیت‌های مدیریت دانش در باشگاه‌های فرهنگی-ورزشی است. این پژوهش به‌‌لحاظ هدف کاربردی و از نظر نحوۀ گردآوری داده‌ها، توصیفی از نوع هم‌‌بستگی است. جامعۀ آماری پژوهش شامل باشگاه‌های فرهنگی-ورزشی در استان‌های تهران و اصفهان است که به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. نمونۀ تحقیق شامل 87 باشگاه فرهنگی-ورزشی در سطح استان‌های تهران و اصفهان است. برای گردآوری داده‌ها، 174 پرسشنامه از مدیران و کارمندان این باشگاه‌ها دریافت شد. ابزار اصلی گردآوری داده‌ها، پرسشنامه‌های استاندارد است که روایی و پایایی آن‌ها برای تمامی سازه‌ها قابل‌قبول است. برای بررسی تأثیر متغیرها بر یکدیگر، مدل‌سازی معادلات ساختاری با استفاده از حداقل مربعات جزئی انجام گرفت. یافته‌ها بیانگر آن است که گرایش کارآفرینانه، از ابعاد مختلف بازاریابی داخلی شامل پاداش راهبردی، آموزش و توسعه، ارتباطات داخلی و رهبری عالی تأثیر می‌پذیرد. همچنین یافته‌ها، نقش میانجی فرهنگ نوآوری و قابلیت‌های مدیریت دانش را در رابطۀ آمیختۀ بازاریابی داخلی و گرایش کارآفرینانه تأیید می‌کنند
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effects of Internal Marketing Mix on Entrepreneurial Orientation in Cultural-Sports Clubs: Mediating Role of Innovation Culture and Knowledge Management Capacities
چکیده انگلیسی مقاله This paper aims to analyze the effects of internal marketing mix on entrepreneurial orientation through innovation culture and knowledge management capabilities in cultural-sports clubs. This research is a descriptive research conducted with total number of 174 managers and employee in 87 cultural-sports clubs in Tehran and Isfahan Provinces. The reliability and validity of the distributed questionnaire is assessed and approved. Structural equation modelling through Partial Least Squares (PLS) is used to examine the relationships between variables. The findings indicated that entrepreneurial orientation is affected by dimensions of internal marketing including strategic reward, training and development, internal communications and senior leadership. The findings supported the mediating role of innovation culture and knowledge management capacities on the relationship between internal marketing mix and entrepreneurial orientation.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدجواد ناییجی | mohammad javad
گروه کسب و کار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

فرهاد پناهی فر |
استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

زینب اسفندیاری |
کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهیدبهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_63829_4324df11b6f19230a69caa72932eaa48.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-508266.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات