این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش در نظام های آموزشی، جلد ۷، شماره ۲۲، صفحات ۱۶۱-۱۸۹

عنوان فارسی بررسی نقشآموزشعالی بر مناسبات سیاسی ایران و اتحادیه اروپا با رویکرد بر ساختگرایی
چکیده فارسی مقاله چکیدهدولت های عصر جدید به دنبال آنن هستند تا از ابزارهای مختلف، نو و مفید برای برقراریدیپلماسی کارا استفاده نمایند. در قرن جدید کشوری از دیپلماسی موفق برخوردار است تا باگسترده کردن ابزارهای تعامل خود با دیگر کنشگران، به تعریف هویتی مناسبی از خود در نزددیگر دولت ها دست یابد. یکی از ابعاد جدید دیپلماسی، بهرهگیری از ارتباطات دانشگاهی و بهاست، که مدنظر نگارندگان این پژوهش است. از این رو در « دیپلماسی آموزش عالی » اصطلاحاین مقاله سعی شده تا براساس رویکرد برساختگرایی و توجه به اصولی مانند شناخت وتعامل و تأثیر آن بر بازتعریف هویت ها و منافع کنشگران در ارتباط با یکدیگر که در محور ایننظریه قرار دارند، به بررسی نقش آموزش عالی بر م ناسبات سیاسی ایران و اتحادیه اروپاپرداخته شود. سؤالات اساسی این پژوهش عبارت اند از : روابط دانشگاهی و دیپلماسیآموزش عالی ایران و اتحادیه اروپا اکنون در چه وضعیتی قرار دارد؟ و این نوع دیپلماسی چهتأثیری میتواند بر مناسبات سیاسی ایران و اتحادیۀ اروپا داشته باشد؟ این مقاله به شیوه ایتحلیلی- توصیفی نگاشته شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش عالی، مناسبات سیاسی، برساختگرایی، ایران، اتحادیه اروپا،

عنوان انگلیسی amozesh
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد حسین حاجلو | mohammad hossein



نشانی اینترنتی http://www.jiera.ir/article_52118_76760e45c96ddff3d12605a75d232c86.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-508683.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات