این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
اصول بهداشت روانی
، جلد ۱۱، شماره ۴۴، صفحات ۴۳-۳۳۴
عنوان فارسی
بررسی مقایسهای باورهای خودکارآمدی شغلی دختران و پسران دبیرستانی
چکیده فارسی مقاله
شواهد موجود بیانگر نقش باورهای خودکارآمدی در انتخاب مشاغل و رشد حرفهای است. این باورها ممکن است در دو جنس متفاوت باشند. تحقیق حاضر با هدف مقایسهی باورهای خودکارآمدی شغلی دختران و پسران دبیرستانی انجام شدهاست. روشکار: این مطالعه علیمقایسهای بر روی دانشآموزان دبیرستانی استان فارس انجامشد. شرکتکنندگان شامل 1833 دانشآموز دبیرستانی (1007 دختر و 826 پسر) به شیوهی نمونهگیری خوشهای از بین مناطق مختلف استان فارس انتخابشدند. تمامی شرکتکنندگان پرسشنامهی خودکارآمدی شغلی را تکمیلکردند. پایایی و روایی ابزار با استفاده از ضرایب آلفای کرونباخ و روایی ملاکی بررسیشد و به منظور تحلیل دادهها از تحلیل واریانس یکسویه استفادهشد. یافتهها: دختران و پسران در خودکارآمدی تحصیلی مشاغل مردانه تفاوت معنیداری نداشتند (05/0
کلیدواژههای فارسی مقاله
جنسیت، خودکارآمدی، شغل،
عنوان انگلیسی
Comparison of career self-efficacy believes in high school female and male students
چکیده انگلیسی مقاله
The evidences indicate the influence of individuals' self-efficacy beliefs in career choice and development that may be different in males and females. This study was planned to compare career self-efficacy beliefs in high school male and female students. Materials and Methods: This comparative study was performed in high school students of Fars province, south-western part of Iran. Participants included 1833 high school students (1007 females and 826 males), who were selected by cluster sampling method from different regions of Fars province. All participants completed Career Self-efficacy Scale. Cronbach alpha and criterion validity coefficients were used to examine reliability and validity. The one-way analysis of variance was used to analyze data. Results: There was no significant difference between females and males in studying self-efficacy for male-dominated occupations (P>0.05), while females obtained lower scores in career task self-efficacy for male-dominated occupations (P< 0.03). Females obtained higher scores in the studying self-efficacy (P< 0.0001) and career task self-efficacy (P< 0.0001) for female-dominated occupations. Conclusion: Girls have lower career task self-efficacy beliefs in male-dominated occupations despite their equal studying self-efficacy with boys in this domain
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Job, Self-efficacy, Sex differences
نویسندگان مقاله
محبوبه فولادچنگ | mahbobe foolad
استادیار گروه روان شناسی تربیتی، دانشکدهی علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شیراز
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
نشانی اینترنتی
http://jfmh.mums.ac.ir/article_1217.html
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
مقاله پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات