این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اصول بهداشت روانی، جلد ۱۱، شماره ۴۳، صفحات ۲۰۵-۲۱۲

عنوان فارسی میدان وابستگی مدیران و مدیریت تغییر در نظام آموزش عالی دردانشگاه علوم پزشکی مشهد
چکیده فارسی مقاله این پژوهش با هدف مطالعه ی تاثیر میدان وابستگی بر مدیریت تغییر مدیران گروه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام گردید. روش کار: در این مطالعه ی کمی غیر آزمایشی ٍ گذشته نگر تبیینی 49 نفر از مدیران گروه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال تحصیلی 86-1385 از نظر تاثیر میدان وابستگی بر مدیریت تغییر آن ها بررسی شدند. روش جمع آوری داده ها با استفاده از آزمون اشکال گروهی نهفته و پرسش نامه ی مدیریت تغییر بود. یافته ها به کمک روش های آماری توصیفی و روش های آماری استنباطی (آزمون یومن ویتنی و کروسکال والیس) مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: میزان 67/83 درصد از مدیران مرد و 33/16 درصد زن بودند. بین توانایی مدیریت تغییر مدیران میدان ناوابسته و میدان وابسته تفاوت معنی داری مشاهده شد (002/0= P). به این صورت که میانگین نمره ی مدیران میدان ناوابسته در مؤلفه های مدیریت تغییر از میانگین نمره ی مدیران میدان وابسته بیشتر بود اما تفاوت معنی داری بین مدیریت تغییر مدیران بر حسب جنس، رتبه ی علمی و سابقه ی خدمت مشاهده نشد (734/0= P). نتیجه گیری: میدان وابستگی مدیران در مدیریت تغییر آن ها تاثیر دارد و توانایی مدیریت تغییر مدیران میدان ناوابسته به طور معنی داری بیش از توانایی مدیریت تغییر مدیران میدان وابسته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدیران، مدیریت تغییر، میدان وابستگی،

عنوان انگلیسی Reliability and validity of the Persian version of the emotional intelligence scale among university students
چکیده انگلیسی مقاله The main aim of this research was estimation of the reliability and validity of the Persian version of the emotional intelligence scale (Schett’s emotional intelligence self report test) in students of Azadshahr branch of Islamic Azad University. Materials and Methods: In a descriptive cross sectional study, 306 students of Azadshahr branch of Islamic Azad University (183 women and 123 men) who were selected using randomized stratified method, completed the emotional intelligence scale (Schett’s emotional intelligence self report test), the life satisfaction scale, the depression anxiety stress scales and the trait meta-mood scale. Data were analyzed using descriptive statistic methods and correlation coefficient. Results: The test-retest reliability and Cronbach’s α was 0.77 and 0.85 respectively, and were also significant (P< 0.001). The correlation coefficient of emotional intelligence scale with “The Satisfaction With Life Scale” (SWALS), “Depression Anxiety Stress Scales” (DASS) and “Trait Meta–Mood Scale” (TMMS) were also found to be 0.48, -0.46 and 0.49 respectively which were also significant (P< 0.001). Conclusion: The emotional intelligence scale is valid and reliable among university student population.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زهرا رحیم زادگان | zahra rahimzadegan
کارشناس ارشد مدیریت آموزشی


نشانی اینترنتی http://jfmh.mums.ac.ir/article_1552.html
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقاله پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات