این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
اصول بهداشت روانی، جلد ۹، شماره ۳۶، صفحات ۹۹-۱۰۵

عنوان فارسی بررسی اثر بخشی آموزش روابط سالم با رویکرد یادگیری اجتماعی بر افزایش آگاهی دختران از روابط آسیب زای دختران و پسران
چکیده فارسی مقاله هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی آموزش روابط سالم بر افزایش آگاهی از روابط آسیب زا در دختران بود. روش کار: این پژوهش از نوع تحقیقات نیمه آزمایشی است. جامعه تحقیق عبارت بود از کلیه دختران خوابگاهی دانشگاه اصفهان (3000 نفر). به منظور نمونه گیری ابتدا پرسش نامه آگاهی از روابط آسیب زا بین صد نفر از آنان به طور تصادفی توزیع شد و سپس30 نفر که آگاهی آنان نسبت به این گونه روابط پایین بود انتخاب و نهایتاً در دو گروه گواه و آزمایش توزیع شدند. ابزار تحقیق عبارت از آزمون محقق ساخته آگاهی از روابط آسیب زا بود. هر دو گروه قبل و بعد از مداخله آموزشی توسط این آزمون ارزیابی شدند. در حالی که گروه گواه در لیست انتظار قرار داشت، گروه آزمایش مداخله آموزشی را دریافت نمود. نتایج: نتایج تحلیل کواریانس چند متغیری حاکی از آن است که آموزش روابط سالم برافزایش آگاهی دانشجویان نسبت به جنبه های مختلف روابط دختر وپسر موثر بوده است(05/0P<). نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان می دهد می توان از چهارچوب آموزشی این تحقیق به عنوان الگوی آموزشی روابط سالم و آسیب زا برای افزایش آگاهی و دانش در این زمینه استفاده کرد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله روابط دختر و پسر، روابط آسیب زا، روابط سالم،

عنوان انگلیسی The efficacy examination of healthy relationship instructing with social learning perspective instructing on increasing awareness about boys andabusive relationships among girls
چکیده انگلیسی مقاله the purpose of this research was to eaxamine the healthy relashionship instructing efficacy on increasing awarness about abusive relationships among girls and boys. Method: the research was quassi-exprimental. The population sample of research consisted of all girls in dormitory of Isfahan University (3000). For sampling, at first Awarness about Abusive Relationships Scale was randomly administered among 100 of them, then 30 persons were selected who their awarness about abusive relationship were low. Finally, they were randomly assigne in control and expreimental groups. Bouth groups were evaluated with Awarness about Abusive Relationships Scale bymeams of pre and posttest. The experimental group was recived-instructing intervention while control group was in waiting list. Results: the results of Man cova showed healthy relationship instructing are effective on increasing awareness about abusive relationships and different aspects of it. (p< 0/5).Counclusion: the results showed the insrtructing format could use as instructing model for healthy and abusive relationship for increasing awareness sand knoeledwge among girls in this field
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زهرا یوسفی | zahra yousefi
دانشجوی دکترای مشاوره دانشگاه اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (Isfahan university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://jfmh.mums.ac.ir/article_1785.html
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقاله پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات