این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Applied Research on English Language، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۵۳-۷۲

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Willingness to Communicate, Learner Subjectivity, Anxiety, and EFL Learners' Pragmatic Competence
چکیده انگلیسی مقاله : Individual learner differences play an integral role in second language acquisition and interested researchers and practitioners cannot get a full appreciation of second language learning if they ignore these significant variables. This study investigated how willingness to communicate (WTC), learner subjectivity, and anxiety in learning the L2 correlate with Iranian students' English pragmatic knowledge. To this end, a total of 140 participants received instruction on request strategy types and their internal and external modification devices for seven weeks through consciousness-raising tasks. The data were obtained through WTC questionnaire, learner subjectivity questionnaire, foreign language classroom anxiety scale, and discourse completion test. The findings indicated that WTC and learner subjectivity correlated positively with the participants' L2 pragmatic competence. However, no relationship was observed between the learners' anxiety and their pragmatic achievement. The results suggest that some personal characteristics such as WTC and learner subjectivity are significant contributors to success in acquiring L2 pragmatic knowledge.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله رسول محمد حسین پور | mohammad hosseinpur
university of qom
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه قم (Qom university)

رضا باقری نویسی | bagheri nevisi
university of qom
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه قم (Qom university)


نشانی اینترنتی http://are.ui.ac.ir/article_22154_eb196190b2db4d266b298a97f80ff44e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/714/article-714-511577.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات