این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۶، شماره ۱۹، صفحات ۲۲۹-۲۴۶
عنوان فارسی
خستگی ذهنی، هوش هیجانی و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی
چکیده فارسی مقاله
چکیده هدف از تحقیق حاضر، بررسی رابط ۀ بین خستگی ذهنی و هوش هیجانی با عملکرد تحصـیلی در بـین دانشآموزان دبیرستانهای پسرانه شهر یزد است. ٔ جامعه آماری این تحقیق، هیکل ٔ دانشآموزان دبیرستان- های پسران ۀ شهر یزد است. از این جامعه نمونه ای به حجم 154 دانشآموز انتخاب شدند و با اسـتفاده از ٔ پرسشنامه هوش هیجانی بار-ان، مقیاس خستگی فیسک و همکاران و معدل دانشآموزان بـه عنـوان شاخص عملکرد تحصیلی، اطلاعات مربوط به متغیرهای مورد مطالعه جمعآوری دش . سپس چارچوب مفهومی تحقیق بر اساس مدل یابی معادلات ساختاری، آزمون شد و مـدل پـژوهش مـورد ت أییـد قـرار گرفت. نتایج حاصل از تحقیق حاکی از آن است که بین ابعاد هوش هیجانی، مهارت هـای اجتمـاعی و هشیاری اجتماعی با خستگی ذهنی رابط ۀ معنادار و معکوس وجود دارد
کلیدواژههای فارسی مقاله
هوش هیجانی، خستگی ذهنی، عملکرد تحصیلی،
عنوان انگلیسی
hosh
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید محمد طباطبایی نسب | seyed mohammad tabatabaie nasab
سیدمیثم طباطبایی نسب | s m tabatabaie nasab
محمد علی خاصی | mohammad ali
علیرضا سروش محمدآبادی | soroush mohammadabadi
نشانی اینترنتی
http://www.jiera.ir/article_53120_7142bad4de7ab67d055f3f66fe2de333.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-512908.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات