این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش در نظام های آموزشی، جلد ۶، شماره ۱۹، صفحات ۲۲۹-۲۴۶

عنوان فارسی خستگی ذهنی، هوش هیجانی و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی
چکیده فارسی مقاله چکیده هدف از تحقیق حاضر، بررسی رابط ۀ بین خستگی ذهنی و هوش هیجانی با عملکرد تحصـیلی در بـین دانشآموزان دبیرستانهای پسرانه شهر یزد است. ٔ جامعه آماری این تحقیق، هیکل ٔ دانشآموزان دبیرستان- های پسران ۀ شهر یزد است. از این جامعه نمونه ای به حجم 154 دانشآموز انتخاب شدند و با اسـتفاده از ٔ پرسشنامه هوش هیجانی بار-ان، مقیاس خستگی فیسک و همکاران و معدل دانشآموزان بـه عنـوان شاخص عملکرد تحصیلی، اطلاعات مربوط به متغیرهای مورد مطالعه جمعآوری دش . سپس چارچوب مفهومی تحقیق بر اساس مدل یابی معادلات ساختاری، آزمون شد و مـدل پـژوهش مـورد ت أییـد قـرار گرفت. نتایج حاصل از تحقیق حاکی از آن است که بین ابعاد هوش هیجانی، مهارت هـای اجتمـاعی و هشیاری اجتماعی با خستگی ذهنی رابط ۀ معنادار و معکوس وجود دارد
کلیدواژه‌های فارسی مقاله هوش هیجانی، خستگی ذهنی، عملکرد تحصیلی،

عنوان انگلیسی hosh
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید محمد طباطبایی نسب | seyed mohammad tabatabaie nasab


سیدمیثم طباطبایی نسب | s m tabatabaie nasab


محمد علی خاصی | mohammad ali


علیرضا سروش محمدآبادی | soroush mohammadabadi



نشانی اینترنتی http://www.jiera.ir/article_53120_7142bad4de7ab67d055f3f66fe2de333.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-512908.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات