این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۶، شماره ۱۸، صفحات ۱۱۱-۱۳۲
عنوان فارسی
اثر آموزش تمثیلی ـ یا استعاره در افزایش میزان بازیابی اطلاعات و تکنیکهای طرحوارهدرمانی
چکیده فارسی مقاله
چکیده این پژوهش با هدف مقای ٔسه تفاوت اثر شیو ه تمثیلی، مقا ۀسی اثربخشی طرحوارهدرمانی مبتنـی بـر شـیو ه آموزشی تمثیلی با طرحوارهدرمانی کلاسیک (به شیوه معمول) در مبتلایان به اختلال افسردهخویی انجام شد. از طرح تجربی پـیش آزمـون ، پـس آزمـون و پـی گیـری و مطالعـه بـالینی 40 نفـر از مبتلایـان بـه افسردهخویی به روش نمونه ریگ ی هدفمند صورت گرفت. جینتا نشان داد کـه ، الحـاق شـیو ه آموزشـی تمثیلی، موجب افزایش معنادارتر حفظ و یادآوری اطلاعات درمانی تبادل شده در جلسـات درمـانی در یب ماران میشود. شیوه آموزشی تمثیلی از طریق تولید و تشدید حافظه معنایی بـرای اطلاعـات درمـانی تبادل شده سبب پاسداشت و حفظ اطلاعات در سیر فرسایشی زمان شده و از طریـق دسـترس پـذیری اطلاعات درمانی، سبب عود کمتری را در این بیماران شود و نتایج مثبت درمانی حاصل را بیشتر حفـظ میکند
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازیابی حافظه، آموزش تمثیلی ـ استعاری، افسردهخویی،
عنوان انگلیسی
ba
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد حاتمی |
علیرضا احمدیان |
حمیدرضا حسن آبادی |
نشانی اینترنتی
http://www.jiera.ir/article_53125_85f07f5c27c38995b5c6f280ba093e17.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-512913.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات