این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۶، شماره ۱۷، صفحات ۴۵-۶۹
عنوان فارسی
بررسی نقش نظامآموزش مهارتی در کارآفرینی و اشتغال فارغالتحصیلان هنرستانهای فنی و حرفهای شهر اهواز
چکیده فارسی مقاله
چکیده پژوهش حاضر بـا هـدف شناسـایی نقـش نظـام آمـوزش مهـارتی بـر اشـتغال و پـرورش اسـتعداد کـارآفرینی فارغالتحصـیلان هنرسـتان هـای فنـی و ح رفـه ای و همچنـین بررسـی رابطـۀ ادراک هنرجویـان از کـلاس هـای مهارتآموزی با استعداد کارآفرینی آنان و تفاوت استعداد کارآفرینی در هنرجویان دختـر و پسـر صـورت گرفتـه است. نمونۀ آماری پژوهش حاضر 166 نفر از هنرجویان هنرستانهای شهر اهواز است که با روش نمونـه گیـری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدهاند . روش این پژوهش، توصـیفی و از نظـر هـدف کـاربردی اسـت . بـرای جمعآوری دادهها از دو پرسشنامۀ جامع کارآفرینی دورهام انگلستان با پایـایی 87 /0 و پرسشـنامۀ سـنجش ادراک هنرجویان با پایایی 78 /0 استفاده شده است. همچنین برای تحلیل دادهها از دو روش ضریب همبسـتگی پیرسـون و آزمون تی مستقل استفاده شده است. یافتههای این پژوهش حاکی از آن است که (1 (بین کسـانی کـه آمـوزش کارآفرینی را گذراندهاند (هنرجویان سال سوم) و کسانی که از این آموزش بیبهره بودهاند (هنرجویان سـال دوم ) در استعداد کـارآفرینی تفـاوت معنـادار ی وجـود نـدارد . (2 (بـین ادراک از کـلاس درس و اسـتعداد کـارآفرینی هنرجویان رابطه معناداری وجود ندارد. (3 (بین میـانگین اسـتعداد کـارآفرینی هنرجویـان پسـر و دختـر تفـاوت معناداری وجود دارد و این تفاوت به نفع هنرجویان پسر است
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
nezam
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بتول معصومی |
حبیب کاوندی |
نشانی اینترنتی
http://www.jiera.ir/article_53133_3af7f3c40e9b8ab9a2e2f484f6aee856.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-512920.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات