این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش در نظام های آموزشی، جلد ۶، شماره ۱۶، صفحات ۱-۲۷

عنوان فارسی مفهومپردازی مرجعیت علمی در نظام آموزش عالی
چکیده فارسی مقاله چکیده واژه مرجعیت علم ی در اذهان عمومی شبکه یا از معان و ی مفاه می را به وجود یم آورد، کـه یـ ا ن تعـدد معان و ی مفاه می موجب تضارب آراء و عدم وحدت نظر صاحبنظران برای تعریف واحـد از آن شـده است. نیا پژوهش با هدف مفهومپردازی مرجعیت علم ی به منظور دست ابی ی بـه یـ ک تعریـ ف جـامع و بررس ی معادل آن در فرهنگ نیلات صورت یپذ رفته است. روش تحق قی یفیک ، از نوع نظر ۀی برخاسـته از داده و ها همچن نی گروه کانون ی بوده و از جهت هدف اکتشاف ی است. جامعـۀ آمـار ی، شـامل ده نفـر از افراد صاحبنظر در قالب خبرگان یریمد ت و نظام علم ی کشور بوده و ابزار جمع آوری ها داده مصاحبه اکتشافی و همچن نی بنا به ضرورت با انجام مطالعات یا کتابخانه صورت یپذ رفتـه اسـت . بـا اسـتفاده از جینتا تجز و هی تحل لی روش نظر هی برخواسته از داده ها سه مقولۀ اصل ی مربوط به مفهوم مرجعیت علم ی شامل یو ژگیهای شخص یتی ، معنویت و یشا ستگیهای علمـ ی احصـاء و همچنـ نی عـلاوه بـر تعریـ ف مرجعیت علمی، واژگان نیلات برای معادلساز ی این مفهوم از نگاه خبرگان، استخراج شد. جینتا حاصل از گروه کانون ی پس از یپ شنهاد سه روش شامل یرو کرد استفاده از استعاره، ید دگاه یپ روان و یرو کرد ایـ تجربه «هاوک ینیز سکی» در معرف ی مراجع مـد یری ت، تـاً ینها یرو کـرد اسـتفاده از اسـتعاره سـاز ی بـرا ی مفهومپردازی مرجعیت علم ی پس از تحل لی مورد تأیید قرار گرفت
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مرجعیت، مرجعیت علمی، استعاره، نظر ۀی برخواسته از ها داده،

عنوان انگلیسی ma
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سیدرضا سیدجوادین | seyed reza seyed javadin


طهمورث حسنقلی پور |


فرجاله رهنورد |


محمد تاب |



نشانی اینترنتی http://www.jiera.ir/article_53139_e2c3cea365fa2bb98ed502be88e7e1ee.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1333/article-1333-512926.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات